maikelenkim.reismee.nl

Tahua, de zoutvlakte en op naar Argentinië!

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, nu inderdaad als (nieuwe) ome Maikel en tante Kim!!! We hebben er een liefneefje bij, vandaag geboren: Kayano. Lindsay en Robert nogmaals GEFELICITEERD!!!!!! We vinden het echt erg jammer dat we hem niet meteen kunnen bewonderen maar als we terug zijn halen we de schade in en zullen hem extra verwennen...

Wij zijn inmiddels in Salta aangekomen na een lange trein en busrit vanuit Uyuni. Hier hebben we tijd om weer even bij te komen, en daar is Salta de perfecte plaats voor! Heerlijk warm enveel winkels, restaurantsen terrasjes.

Maar we wilden jullie onze ervaringen in Uyuni niet besparen, het was echt heel bijzonder om mee te maken.... We werden die middag dus opgehaald door Dirk en zijn vrouw Sayda. We hadden een tas vol kleurboeken, potloden, schriften, pennen, springtouw en 2 voetballen voor de kinderen van het dorp. Er ging nog een Nederlandsgezin uit Sneekmee met een tweeling van 11 jaar. Samen gingen we op pad met een 4WD, over de zoutvlakte (Salar de Uyuni) naar het dorpCoquesa waar we de eerste nacht zouden slapen. Salar de Uyuni isde grootstezoutvlakte ter wereld(10.500 km2) welke vroeger een zee is geweest, nu is er alleen nog de zoutvlakte van over met bijzondere uitzichten van overal waar je kijkt alleenzout (we hebben even geproefd of het wel echt zout was). We maakten een stop bij een zouthotel dat alleen nog maar open is voor toeristen. Echt alles is van zout, de muren, bedden, tafels, alles. Alleen was er niet nagedacht over de afvoer... Na verloop van tijd werd de kleur om het hotel geel/bruin dus daarom werd het gesloten...

Gelukkig werden wij ontvangen in een ander zouthotel van de familie van Sayda, het zag er super uit. We werden verwend met een lekkere maaltijd van soep en spaghetti en een glaasje wijn. Na ingemaakt te zijn met het spelletje regenwormen (klinkt apart maar het is gewoon een dobbelspel) door de tweeling gingen we naar bed. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend stonden we op tijd op om de zonsopkomst te bewonderen. We waren net te laat (werden wakker van de zon die naar binnen scheen...)maar nog steeds was het erg mooi. Vooral de rust en de plek waar we waren is een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb (dit hoef je niet met een korreltje zout te nemen..): het dorpje ligt aan de voet van een vulkaan, met aan de andere kant een vlakte vol grazende lama´s tegen de zoutvlakte en een meer vol flamingo´s. En omdat dit niet op de ¨toeristen¨route ligt waren we de enigen hier!

Nadat we de familie uitgezwaaid hadden gingen we met Dirk naar het dorpje Tahua, ook aan de rand van de Salar. Toen we uitstapten zagen we een paar kinderen en Maikel pakte een voetbal uit de auto, hij gaf het aan de jongens en die gezichtjes, ze glunderden helemaal en gingen er meteen mee spelen, waren erg dankbaar. Er is weinig te krijgen inde dorpjes daar omdat niemand een auto heeft om de zoutvlakte over te steken naar de stad. Een keer perweek gaat er een bus die kant op om de mensen mee te nemen.

We brachten een bezoek aan het ¨project¨ van Dirk, hij heeft een internaat opgezetbij een school voor kinderen in de omgeving.De kinderen die verder weg wonenkunnen niet elke dag op en neer dus sliepen ze vaak onder een zeiltje op straat.Nuhebben ze dalijk als het klaar is een dak boven hun hoofd en een bed om in te slapen. Een supergoed project wat echt nodig is daar.Na deze rondleiding gingen we naar de schoonfamilie van Dirk, voor ons en de familie erg bijzonder.Voor deze speciale gelegenheid hadden ze een lama geslacht (hij was toch lastig volgens de familie) en deze lag al te grillen op de barbeque toen we aankwamen. De familie was wat verlegen maar erg aardig. We kregen speciaal een tafeltje voorgezet en kregenlekkere soep en daarna rijst, salade en... een stukje lama.Uiteindelijk had Maikel 2 stukjes op(ben zo blij met zijn eetlust) en ik geen (Maikel is ook blij met mij).. We trakteerden defamilie op eenlekker koud pilsje wat dankbaar aan werd genomen!

Daarna gingiedereen zich klaarmaken voor de overtocht,ze vieren hier namelijk uitgebreid ¨Halloween¨ .Ze eren dan een paar dagen de doden op het graf en daar wordt veel alcohol bij geschonken. Voor hun hoort de dood echt bij het leven. Maar om nou getuigete zijn van vele dronken familieleden op het kerkhof zagen we niet echt zitten... Welhebben we een kijkje genomen op het kerkhof.De graven waren al helemaal versierd met slingers en kransen. Toch net even wat anders dan in Nederland, sommige graven waren ingestort en je kon zodelen van skeletten zien liggen. Dirk heeft veel verteld overBolivia en de mensen, was superinteressant. We weten ook niet hoe we hem en Sayda en haar familie moeten bedanken voor alles wat we mee hebben mogen maken... Of misschien toch wel: voor iedereen die dit leest en/of nog ooit naar Bolivia gaat: kijk maar eens op www.tahua-bolivia.com. Het is echt de moeite waard om een bezoekje te brengen en misschien kun je wel iets voor de kinderen daar betekenen?

De volgende dag vertrokken we voor een 3 daagse tour. We hadden gezelschap van 2 Nederlandse meiden, een uit Amerika en een Argentijnse man. Een leuke groep. De eerste dag gingen we weer over de zoutvlakte, nu nog dankbaarder voor onze dagen met Dirk, want nu waren we omringd door veel andere jeeps! De andere dagen hebben we veel in de auto gezeten en tussendoor genoten van geweldig mooie meren, geisers en warmwaterbronnen. Dat kun je niet uitleggen, dat moet je zien. Maar de foto´s zetten we er ook zo op... (misschien is fotograaf ook wel iets voor Maikel, zoals je zal zien!)

We vonden Bolivia echt een erg mooi en interessant land, we hadden hier nog wel meer tijd willen doormaken, maar alles is mooi. De eerste indruk van Argentinië is ook weer goed! Met weer een persoonlijke gids (de Argentijnse man Pablo van de tour) hebben we alweer veel gezien, geleerd en genoten. Komende dagen gaan we genieten van de zon en de vele terrasjes. Gisteren zaten we op een terrasje, kwam er een vrouw langs die sieraden wilde verkopen. Ze zei: misschien wil je vriend wel iets voor jou kopen en weet hij het zelf nog niet? Meteen pakte Maikel iets uit zijn tas, dus ik zag al een mooi kettinkje om mijn nek voor me... Pakt hij het programmaboekje van PSV uit zijn portemonnee en vraagt of ze het logo na kan maken!?!?! Zondag is het klaar, maar dat ga ik dus echt niet om mijn nek hangen!!!

Woensdag komen ons pap en mam, daar kijken we erg naar uit! We gaan dan vooral bijkletsen maar ook met een jeep de omgeving verkennen en naar de Iguaza watervallen. Maar dat is weer voor de volgende keer!

Hopelijk gaat met jullie ook alles goed en hebben jullie ook wat te vertellen als wij terug zijn!

Liefs van ons xxx

Wim

Ha buren!

wederom een vet verhaal. Echt gaaf om zo te lezen hoe jullie het daar maken. van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe neef!

Veel plezier nog en we houden jullie in de gaten!
Veel plezier ook met bijbuurten dat zal ook lekker zijn!

Groeten,
Ties, Neeltje en Wimke

Carl en Loes

Hey wow, wederom vette foto's en mooie verhalen.
Nog steeds zijn we jalours!
Nog super veel plezier daar en doe de groeten aan jullie pa en ma van ons!

Groetjes Carl en Loes

Han en Lot

Lieve Maikel en Kim,

Proficiat met jullie kleine neef!

Wat een mooie verhalen en foto's!! Jaloers! (op de foto's dan hè, want gegilde lama...) Serieus Maikel fotograaf en Kim schrijfster zou nog niet zo'n slechte combi zijn!

Wij wachten met smacht op nieuwe verhalen en foto's, ben benieuwd!!

Liefs Han en Lot

ties van den heuvel

ha lieve buurtjes,

ik wilde ff zeggen: IK BEN SUPER STOER WANT IK WORD EEN GROTE BROER!!!!!

heel veel groetjes van ties en mijn papa wim en mama neeltje xxx

en jullie ook nog gefeliciteerd ome maikel en tante kim

Oma van de buurvrouw van ties !!

Komt allemaal goed jongen.
ties

En proficiat........voor wim neeltje ...en.......ties de grote broer !!!!

Ilse

Gaaf, allemaal goed nieuws!!!
Nee....nog niet uit deze hoek, dat blijft afwachten!

Hee, gefeliciteerd ome Maikel en tante Kim! Geweldig! Een neefje! kei leuk!
En Wim, Neel en Ties natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie kei goeie nieuws!

Dadelijk wordt deze site gewoon gebruikt voor het van elkaar op de hoogte houden van alle nieuwtjes uit de buurt! Dat zou voor mij helemaal mooi uitkomen, want ik kom nergens meer, ook niet meer bij de Jumbo en dan mis je toch een hoop sociale contacten en verhalen. Dus als iemand anders nog leuke dingen te melden heeft.... ;o)

Heeje, Maikel en Kim, nog heel veel plezier daar he! Veel plezier ook met jullie pa en ma erbij!

Kus

Twan en Ellen

Heey, leuk om weer een verhaal te lezen! En ook namens ons van harte met de nieuwe aanwinst in de familie. Mochten de kersverse ouders en opa en oma dit lezen: jullie ook gefeliciteerd he! Geniet ervan!

Leuk dat je ons een mailtje stuurt Kimmie, maar je niet lullig bedoelde opmerkingen, kwamen wel zo over!!!! Pffff, ik ga effe een cocktailtje pakken want het is hier zo warm. En wij dan?
Nou, ik moet zeggen....wij doen er niet voor onder. Op de avonturen en het lekkere weer na dan he, haha. We ondernemen vanalles, en ook in januari en februari staat er al wat gepland dus moeten de agenda's maar weer eens naast elkaar leggen zodra jullie terug zijn. Dan kunnen we eindelijk weer samen borrelen! Er heeft gewoon niemand meer bij Lira over het hek geklommen, in het water gevallen bij het theater of vals gezongen op ieder nummer sinds jij weg bent! Dus we missen je enorm!
En Maikel, Twan werkt voortaan meestal op donderdagavond en daar zitten steevast Paul, Colin en John C voort aan de bar. Dus ik zou ze even aansporen om dit vol te houden. Ieder excuus om naar de kroeg te gaan is er een he! Misschien werk ik as donderdag wel en zullen we even proosten op je! Jullie verhalen worden in ieder geval wel iedere week doorgenomen zo.

Verder niks spannends hier, dus helaas Kimmie.... niks meer te melden van onze kant!
Maar we houden elkaar op de hoogte, dikke kus van ons!

Ellen & Eric

Hoi beste Kim en Maikel,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie nichtje Senna en neefje Kayano. Jullie pap en mam zijn super gelukkig met hun kleinkinderen.
Met regelmaat lezen wij jullie reisavontuur. Werkelijk fantastisch!
Leuk dat Kim's ouders nu bij jullie zijn. Geniet er maar extra van.
Wij blijven jullie prachtige belevenissen op de voet volgen.
Heel veel plezier met jullie tocht.

Hartelijke groeten van Boudewijn, Frederik, Eric & Ellen

Harrie van heeswijk

sow super vette verhalen maikie en kim

ik krijg meteen de neiging om in het vliegtuig te stappen en ook naar zuid amerika te komen wat een vette foto's ook en maike heb je al veel zuid amerikanen tot psv supporter omgeturnd.
nog mega veel plezier daar en tot het volgende verslag

groeten harrielinho dala cruz

Lieke

Heej,

Heb weer even bij gelezen, zag bij jullie vorige verhaal dat jullie stiekem getrouwd zijn!!
Feestje houden we dan toch zeker nog wel te goed ;)

Proficiat met de geboorte van jullie neefje en nichtje.

Geniet nog van jullie avondturen en veel plezier met jullie pap en mam.

Groetjes uit Millus

Twan en Ellen

En weer gefeliciteerd allemaal met nichtje/kleinkind/dochter Senna! Leuk man, een jongen en een meid erbij!

Nog veel plezier met die pappie en die mammie daar en tot snel.....na het weekend hebben we wellicht weer wat te roddelen!

Tot snel, xxx

Fredje & Natas

Ola!

Uiteraard ook van ons de felicitaties met jullie aanwinsten in de familie! Dat is een drukke boel als jullie terug komen.

Geniet van de cocktails en de zon daar, hier hebben ze voor woensdag sneeuw op 't programma... Ja, en dat half november. Wat moet dat zijn tegen de tijd dat jullie weer in viva Hollandia zijn.

Have fun!
xx

Lin

Nog 1 nachtje slapen maatje....... :-)

Dikke X

Heey Kimmie,
van harte gefeliciteerd alvast met je verjaardag morgen!
Ach, bij jullie is het al morgen, dus pak er een flinke borrel op met zijn allen daar.
Veel plezier en een dikke verjaardagskus van ons! En zeg maar tegen Maikel dat ie je moet verwennen

Natas en Fredje

Hey kim proficiat met je verjaardag.
Maak er een mooie dag van en nog veel plezier.
Gr

Natas

Ik denk hup, meteen even Kim feliciteren. Wat denk je... onze Frits is me gewoon voor geweest! Goed bezig zou ik zeggen.

Bij deze nog een keertje extra dan maar: Kim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Geniet ervan onder de zon met een cocktailtje zou ik zeggen.

Dikke kus!

Carl en Loes

Lang zal ze leven! Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria in de gloooorriiiiiiiiijaaaaaaaaaa!!!
Kim van harte gefeliciteerd met je verjaardag! en Maikel natuurlijk ook. Proost en we vatte d'r innu op!
Groetjes en dikke kussen Carl en Loes

juliette

hartelijkgefeliciflapstaart! Vanuit een koud, mistig, bewolkt Hellimond:van harte met je verjaardag!
groetjes van een kersverse: Mw. Poelmann - Magis xxx

jos swinkels

goedemorgen proficiat met klein nichtje aller eerst sory dat ik nog niet iets geschreeven heb ik ben niet zo handig met computers haha hoop dat roel groete gedaan had ? nog veel plezier daar ps maikel we worden wir kampioen gr jos swinkels

Marlies

Hey Kimmie en Maikel!
Allereerst: Kim van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ben jij eh ... nu ook niet 30??? Waah ... welkom bij de ouderenbond hi hi.
En eh ... op de 2e plaats: wat een geweldige verhalen en foto's! Om jaloers op te worden!!!
Geniet nog van jullie reis en veel plezier vandaag!!!

Groetjes Marlies (SEH).

ans

hey die Kim
van harte met je verjaardag en hoe speciaal die samen met je pa en ma ver van huis te mogen vieren.
30 kaarsjes! flink blazen!! geniet er nog van en van elkaar, dan geniet ik van de vele avontuurlijke verhalen.
het ga jullie goed, groeten uit een regen-achtig somber Deurne. Doeiiiiiiiiiii

art en lieke

Lang zal ze leven (3x) in de gloria (3x) Als je het zingend leest wordt het misschien wel een feest! zo ziet het er maar saai uit!haha
Kim nu officieel 30?? zaterdag bij Linds op haar verjaardag werd het getal 31 zelfs genoemd!!!!
Ben je het al flink aan het vieren met een heerlijke cocktail?? wij kunnen morgen de sneeuw gaan vieren! es, lot en ik hebben afgelopen vrijdag weer een borrelmarathon gehouden en dat was een succes! zaterdag helaas wat minder!haha
gefeliciteerd ook nog met jullie nieuwe aanwinst! leuk kaartje & naam(zag ik bij Jan en Mien!)
Geniet van je bezoek daar!
kus!!!!!!

Marcel en Yvonne

Kim, Gefeliciteerd met je verjaardag!! Geniet er van in verweggistan..

Groetjes Marcel en Yvonne

roel en mieke

Hoi kim.

Wij wensen jou 'n hele fijne verjaardag,van ons allemaal, want ik weet natuurlijk niet of je kaartje aan gekomen is. Dus nogmaals proficiat kim
En de groetjes aan maikel jullie pap en mam. xxx

Roland Versteegden

Sorry, dagje te laat, maar Kim toch nog gefeliciteerd met je dertigste verjaardag. Ik ben wel een beetje jaloers, het ziet er daar super uit! Ook leuke avonturen. Doe de groeten aan de rest van de familie.

Paul

En ik ben dan weer wat later als Roland, maar alsnog proficiat. Mooie footo's trouwens. En ik had begrepen dat pap en mams ook al effe zijn langs geweest.
En zoals je al hebt vernomen is hier ook alweer het een en ander gebeurd.
Fijna vakantie verder.

Dianne Menno en de Meiden

SHAME ON US!! Ik had echt op de kalender staan 29 november KIM 30!! DUSSSSS..... Tja zie je wel, hier in Beek en Donk lopen ze wel achter! Maarrrr.. alsnog vanuit het diepst van ons hart, MEID Van harte Gefeliciteerd! Hopelijk heb je het goed gevierd, en ja wie krijgt er voor haar 30e verjaardag nou een hangertje, handgemaakt van PSV! Om trots op te zijn! HA HA.
Met verbazing lezen we elke keer jullie verhalen, en die foto's, ge wel dig! maarja dat hoor je van iedereen en is onderhand wel een beetje afgezaagd.
Hier gaat het eindelijk weer eens GOED!!! JA JA we zijn onderhand na 2 jaar weer es uit dat *^&^&^T%&*^DAL aan het klimmen! JOEHOE!!! Zou er dan toch Werchter in zitten van de Zomer??? We hope so!!
Menno wilde weten wat jullie aan eten nu het meest gemist hebben? Ik weet niet of hij met een of ander buffet dalijk op jullie gaat staan te wachten in de terminal? Of met een doggybag? En dan een nichtje en een neefje das toch mooi of niet? Kunnen jullie wel met het origineelst kadoo aankomen toch?
ssst...maar menno mist jullie wel een beetje, ik heb onderhand hier een overschot aan bier, nu gaat er zaterdags niet meer zoveel doorheen! ha ha.
O en onze Tinus, das nu meer een mini koe, als ie echt moet.. dan is het meer zo'n geval van O daar gaat Tinus met DIan, hij heeft Luna dan ook meegesleurd de tuin in, die bleef aan de brievenbus hangen, die vervolgens afbrak waarna Luna met brievenbus en al op het gras belande.. een giller!! maar sindsdien hangt die brievenbus dus in de struiken te hangen, net als ff een mailtje jullie kant op, ok bijna geen tijd om thuis iets te doen.
Wij wensen jullie nog een kei toffe, vette, avontuurierlijke, tijd toe, en met carnaval gaan we weer knallen!!

Een heeeeeeele dikke kus van de meiden en de groeten van ons!!
Dianne en Menno

Rian

Ola Kim en Maikel,

Beter laat dan nooit, nog van harte met de trouwerij en de verjaardag natuurlijk, aan de foto's te zien houden jullie het nog wel een poosje uit daar in verwegistan, heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen, weer eens wat anders dan de literatuur waar ik me doorheen mag worstelen, geniet ervan want de weken vliegen voorbij,

lieve groetjes,