maikelenkim.reismee.nl

Commando\'s en berggeiten!

Ola amigos!

Ja, zoals je ziet gaat het Spaans steeds beter! Kim heeft vandaag 3 uur prive les gehad, en morgen nog een paar uurtjes. Maar zal jullie het vertalen besparen en gewoon in het nederlands ons verhaal van Huaraz vertellen...

Huaraz is een erg leuk stadje in de bergen. Oogt een beetje als een ski-oord met een lekker zonnetje en veel terrasjes. Alleen geen (apres) ski. Maar daar kwamen we ook niet voor. We kwamen voor een trekking door de bergen. Dus we hadden al snel een tour geboekt van 4 dagen en 3 nachten. We dachten een leuke wandeling te gaan maken door de bergen.

De volgende morgen om 6.00u ontmoetten we de rest van de groep: leuke mensen en allemaal alpinisten compleet met klimuitrusting. 2 Fransen, 2 Duitsers, 2 Oostenrijkers, een Peruaanse en een (echte!!) Amerikaan. En nog steeds dachten wij aan een leuke wandeling. Na het ontbijt vertrokken we richting het Nationaal Park Huascaran om aan onze tocht te beginnen. Nog even werd alles gecheckt en de ezeltjes volgeladen. We begonnen vol goede moed, maar na een half uur zakte deze in onze wandelschoenen. We gingen steil omhoog! Het was zwaar, heel zwaar. We hebben vaak tegen elkaar gezegd: waar zijn we aan begonnen maar de uitzichten maakte het elke stap waard. Het was super, ondanks de kou s' nachts op een millimeterdik matrasje in een klein tentje.... Maar wat is het Andes-gebergte ongelooflijk mooi! En zo schoon dat we zelfs water uit de beekjes dronken, soep van maakten en als douche gebruikten...en de dieren uit het gebergte deden dit ook...heerlijk!

Op de derde dag liep er een peloton Peruaanse commando's met ons mee omhoog...het waren er een stuk of 60, allemaal vol bepakt, ze gaven ons een boost om de laatste 1250 meter. te beklimmen.... man man wat een karwei.. maar nogmaals het was het meer dan waard....

Na onze terugkomst in huaraz, eindelijk een warme douche en lekker gegeten in een restaurantje...... en toen nog even met onze gids en onze kok op stap: nu waren wij aan de beurt om hun even te leren hoe je bier moet drinken..... nou da hebben ze geweten! allebei stront bezopen...wat hadden we n lol...

De volgende morgen vroeg weer op want onze bus naar Trujillo zou om 9.15u vertrekken. Hij was verlaat, maar dat is meestal het geval. Om 10.00u toch maar even (goed) gekeken op ons ticket... 9.15 PM stond er!!!! Dus.....another day in Huaraz!

Uiteindelijk een erg luxe nachtbus gehad en uitgerust aangekomen in Trujillo. Een drukke stad dus een dag erna snel weer doorgereisd. En nu zitten we in Huanchaco, een bekende surfplaats aan de kust. Leuke restaurantjes en strandtentjes waar we elke dag een paar keer verse vis eten : ). Hier houden we het wel een paar daagjes uit!

Genoeg over ons, we zijn ook benieuwd naar jullie:

- Alles goed met de zwangere buikjes? - Iedereen een fijne vakantie gehad of nog steeds, Thailand, Amerika, Belgie,italie, Spanje, Nederland etc etc? - Ik hoor en zie dat mijn clubje het weer, zoals het hoort, geweldig doet! Maar het zal wel rustig zijn in het stadion zonder mij.....hahaha. Zet m op, ik kijk nu al uit naar het feest op de Mert! - We vinden het leuk om jullie reacties te lezen, we horen graag van jullie!

Hasta luego!

Wendy en Paul

Superleuk om jullie verhalen te lezen en er dan ook meteen de foto's bij te zien!!! Dan kan je er echt (natuurlijk maar een beetje) een voorstelling van maken van wat jullie daar allemaal zien en meemaken.
Hier gaat alles goed. Wij zijn nu aan ons laatste weekje vakantie begonnen. We zijn de eerste week een paar dagen in Utrecht geweest en dat was wel leuk geweest. Toen hebben we ook veel dieren gezien, maar wel gewoon in de dierentuin, dus dat is minder spectaculair dan dat jullie zullen zien haha....
We hebben verder niet zo heel veel bijzonders gedaan, maar vakantie is altijd fijn. Paul is vandaag met John Beniers mee met de vrachtwagen en zaterdag gaat Paul nog naar sail Amsterdam.
Verder groeit mijn buik steeds meer en gaat het allemaal goed. Hij of zij beweegt goed in mijn buik.

We kijken weer uit naar jullie nieuwe verhalen en foto's.

Groetjes Wendy en Paul

Buurman

Ha Maikel en Kim,

skon om zo die verhalen te lezen. Nog bedankt voor het lenen van je kaart, ik was mooi mee naar de graafschap geweest. Gelukkig hadden Stan en ik zin om het maikel 1/2 liter tempo te hanteren, dus het was gezellig! De munten waren zo op en de punten waren na een paar minuten al binnen!

Veel plezier en we lezen wel weer wie jullie onder tafel hebben gedronken!

gr
Wimke

Ties & Kim

Hallo samen,

Nou Kim dat jij deze wegen nog een zou bewandelen!!! Knap hoor. Geniet ervan en nog een fijne tijd samen.
Ons bukje is nog goed gevuld. Haha.

Groeten Ties en Kim

Ap & Joris

BIKKELS!!!!!!

Zo mag ik het horen, als ware alpinisten de berg op en daarna een goede borrel!

Geniet van het goede leven, dat ga ik over 2 weken ook doen. Nog geen idee waar de vakantie naartoe gaat, maar zon, zee, lekker eten/ drinken en zo af en toe wat leuks/cultureels doen zijn de ingredienten.

Liefs

Carl en Loes

Hey Kim en Maikel,

Haha, jullie maken wat mee zeg!
Wat een geweldige uitzichten, heel mooi!!

Ik heb trouwens nog nooit dieren hun soep zien maken in een riviertje, wat voor dieren zijn dat?

Vraagje: Was die vent met z'n geweer aangeschoten door jullie?

Maareh hier gaat alles prima, het is somber weer, maar goed om te werken, nog 2 weekjes en dan hebben wij ook vakantie, dus dan gaan we er ook ff van genieten!

Heel veel groetjes en kusjes van Carl en Loes

Twan en Ellen

Heey maten, wij nog steeds in the USA. Vandaag terug gekomen van een 2-daags wijnarrangement in Santa Barbara, echt vet!! Zelfs Twan heeft meegedronken en we moesten nog aan Maikel en een fles rode wijn denken.....twan snapt niet dat hij dit weg krijgt! Hij blijft een bierman dus! Maar het was super, iedereen rijdt daar wat zatjes rond door een stadje wat op Frankrijk lijkt! Zeer relaxed.
En morgen gaat twan duiken, ik ga gewoon een beetje op die boot rondhangen. Mensen vervelen denk ik.... misschien moet ik ze leren borrels drinken, net zoals jullie met bier daar! Weet dan niet of we de kust nog heelhuids halen....???
Oh, en ik hoor nu dat we moeten opschieten want we gaan (EEN HELE) kreeft eten. Och, wat erg he?!
Nou, dat was een tipje van onze vakantiesluier. We houden jullie op de hoogte....wij hebben nog een weekje!
Nog veel plezier daar en succes met het onnozele spaans (echt zo grappig). Keep in touch, dikke kus van ons

menno en harem

hee maikel en kim

leuk die verhalen met al die spanende dingen die julie meemaken , nu zijn jullie echt ranger en danger ten top.wij zijn net terug van vakantie uit het zonnig italie ook een geweldige reis ervaring veel meegemaakt zoals hoe je moet overleven in een zwembad met twee kinderen tussen 5000 andere toeristen die ook maar twee weken vakantie hebben ! maar dit alles werd goed gemaakt voor onze dames met een heerlijke snoepzak van maikel en kim , met daarbij een beetje tromgeroffel van de tam tam ,wie doet je wat (nog bedankt) .

nou genieten julie daar nog maar lekker verder en wij kijken uit naar de volgende spanende verhalen van julie

adios

menno en harem

roel & mieke

Hallo Maikel en Kim

Ik zie wel jullie hebben het erg goed naar jullie zin. En daar zijn wij heel blij mee. Leuk dat jullie de kok en de gids ook nog mee uit namen. Trouwens wel'n hele lieve ezel zo te zien, geven jullie hem wel wat lekkers voor al dat werk Maikel ben jij met mr quide uit Orlando aan het jodelen, of gaan die monden open van de kou. Wij hebben ook 'n leuk weekend gehad in duitsland Ben nu weer aan het werk. Ik ben straks nog bij opa geweest die was uit bed gevallen en die had 'n flink blauw oog,ik was er wel van geschrokken. maar dat komt wel weer goed.

nou de groetjes van ons pap en mij.

Mijke

Hoi avonturiers,

ik waan me weer even net als jullie in de prachtige omgeving van Peru..Wat is het toch geweldig wat jullie mee maken. Ik vind het heel erg leuk om jullie verhalen te lezen, besef daardoor ook weer hoe verwend wij hier zijn in NL..
Wij gaan komend weekend naar Zeeland met ons manneke en nog 2 kindjes en 6 vowassene. Lekker spelen in het zand en kliederen met water.
Ok skon..!!

de sintjes

kim en maikel

geweldig wat jullie hebben gedaan,we genieten van jullie verhaal en de mooie foto''s
we kyken al weer uit naar jullie volgende trip.
veel lieve groetjes . xxxx

Lizanne

Hey Kim en Maikel,

Wat een leuke verhalen, zo te horen is het er erg mooi.
Geniet ervan, en ik zal hier genieten van de verslagen en foto's.

liefs

Lizanne

eef

He Maikel, zie dat het de goede kant op gaat met de foto's, al geexperimenteerd of is het nog steeds standje automatisch ;-) Nou knip maar lekker door want ik vind het erg leuk om ze te bekijken! En ook om jullie verhalen te lezen natuurlijk maar dat is Kimmies pakkie an of nie?? Enjoy jullie 2!! Kus

Lieke

Heej Kim en Maikel,

Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken.
Zo te lezen vervelen jullie je daar niet.
En Kim, spreek je al beter Spaans dan Pools?
Ik mag het hopen...

Geniet er nog van.

Groetjes Lieke.

rini en annemie peters vierlingsbeek.

Hallo Kim en Maikel,
We hoorden gisteren van jullie mam van deze site. Net even de verhalen gelezen. Geweldig om te zien wat jullie allemaal doen daar.
We blijven jullie volgen. Nu weten we maandag als we met pap en mam gaan fietsen ook een beetje hoe het met jullie gaat. Heel veel plezier nog en we blijven jullie volgen.

Groetjes uit Vierlingsbeek

Roy & Ingrid

Ha sportievelingen,

Flinke klim zo te zien toch effe wat anders dan de handelse bossen. Mooie foto's, wel leuk dat je helemaal bovenaan kon paintballen.....

Ga zo door en hou ons op de hoogte van jullie avonturen.
Hier is inmiddels de vakantie een heel eindje op en mogen we weer lekker gaan werken. Ook mooi!!

Geniet ervan dan doen wij dat hier ook.

Dikke kus uit het zonovergoten Gemert.

Eric, Ellen, Boudewijn en Frederik

Beste Kim en Maikel,

Wat een leuke verhalen en mooie foto's.
Fijn dat alles zo goed verloopt en inmiddels weten jullie wel wat "grenzen verleggen" betekent.

Maikel, van harte feliciteert met je verjaardag en wij wensen jullie een bijzonder fijne dag toe.

Hebben jullie Joran van de Sloot nog bezocht?
Er zijn wat problemen met de vertalingen. Misschien dat Kim haarzelf kan aanmelden als tolk.

Wij wensen jullie een plezierig en leerzaam vervolg van jullie avontuur toe.

Eric, Ellen, Boudewijn en Frederik

Menno Dianne Luna en Puck

Lang zal ie leven., lang zal ie leven, lang zal ie leven in de gloria, in de gloria in de gloria, hiep hiep hiep HOERAAAAAAA!!!! Heel veel kussen van de meiden, geniet van je verjaardag, wij zitten hier aan de borrel om het te vieren.
Zaterdag ons eerst feesje zonder jullie Bavaria Open Air!! we voelen toch een bepaalde leegte, maar ja genoeg mensen om er een super avondje van de maken.
Kijken uit naar jullie nieuwe avontuur! Hast la pasta!!