maikelenkim.reismee.nl

Brazilie, achtentwintig dagen zon!

Ola.. bom dia!

We horen dat het lekker weeris in Holland, dat het op de wegen een flinke rotzooi is en dat deeerste wedstrijden op natuurijs alweer gereden zijn. We vinden het dan ook niet erg dat we nog even hier mogen blijven..

Wezijn al weer een paar weekjes in Brazilie en we zijn eigenlijk alleen maar op mooie plaatsen geweest... Onze eerste bestemming na de Iguazu-watervallen was Rio de Janeiro, wat een vette stad is dat zeg!! Het hostal in de buurt Santa Theresa was ook een van de mooiste die we tot nog toe hebben gehad, het had een balkon met uitzicht over Rio en een super ontbijt. We hebben de stad een beetje doorkruist en hebben natuurijk dagenlang op de bekende stranden gelegen en ontdekt dat de Brazilianen daar eigenlijkde hele dag ijskoud bier drinken, een leuke gewoonte waar wij dan ook lekker aan mee hebben gedaan

Wink
. De mensen hier zijn allemaal heel vrolijk en vriendelijk, we worden hier ook overal geholpen . Ook toen we op zoek waren gegaan naar een supermarkt en er een vrouwtje toeterend naar ons toe kwam gereden met de waarschuwing dat we in een gevaarlijke buurt waren en recht op een favela afliepen... het leek ons beter haar raad op te volgen en weer terug te gaan. De tour naar de favelas die we gepland hadden kon helaas niet doorgaan omdat er een oorlogje gaande was , de politie tegen de rest.Heel de week waren er zwaar bewapende helicopters boven de stad te zien. Een beetje raar als je met een caipirinha en zo`n ijskoud bierke op Ipanema beach ligt en die dingen vliegen over.. Het was heerlijk toeven op het strand en de vrouwen daar hebben echt de mooiste bikinies ter wereld.. ook de zee was erg lekker en veel warmer dan de meeste douches waar we het afgelopen half jaar onder gestaan hebben.. De andere bezienswaardigheden in de stad zijn ook echt de moeite waard. We zijn nog naar een voetbalwedstrijd geweest ,Botafogo-Gremio , en dat was wel bijzonder om te zien hoe fanatiek ze hier zijn, alleen jammer dat het nergens meer om ging ,er waren nog twee teams in de race voor het kampioenschap en dat is uiteindeijk Fluminese geworden...

Na een dikke week Rio (zonder schoene poetsers) zijn we verder gegaan richting het noord oosten en uitgekomen in Itaunas.Een heel relaxed plaatsje aan de kust, waar elk jaar rond deze tijd zeeschildpadden het strand op komen om eieren te leggen. We kregen van een aardige ranger van het reservaat waar de stranden onder vallen te horen dat je er s`nachts op uit moet om ze te zien. De volgende dag zijn we s`middags aangelopen , in de hitte over het strand richting Rio Doce op de grens van Bahia.We zijn niemand tegen gekomen en na een paar uur zijn we uitgedroogd bij een klein vissers gehuchtje aangekomen . De mensen daar keken maar raar op toen ze ons zagen en vroegen zich af wat we kwamen doen. Wij vroegen op onze beurt af of dat er in dit gat ergens wat te drinken en te eten was. Een visser zei dat er verderop wel een restaurantje zat. Op de veranda van het restaurantje stond een vrolijke man ons te verwelkomen .We hebben er echt heel lekker gegeten en hij gaf ons daarna een rondleiding over zijn landgoed wat bezaaid was met mangobomen. Hij had er ook een pousada bij en stelde voor om ons de volgende dag in Itaunas te komen halen zodat we bij hem konden verblijven. Die avond zijn we over het strand terug gelopen naar Itaunas, maar helaas geen schildpadden, het enige wat we gezien hebben was een zeer giftige koraalslang. De volgende dag is Celsao zoals afgesproken onsbij ons hostal in Itaunas komen halen. We zijn uiteindelijk een week bij Pousada Celsao gebleven..

Op dit moment zitten we in Paraty , ook weer aan de kust en op het strand. Er zijn hier zo`n 300 kleine eilandjes. We hebben het er maar weer eens op gewaagd en zijn met een gids en nog twee anderen in een kajak de zee op gegaan. De gids vond het een goed idee om de kist met waardevolle spullen op mijn kajak te zetten. Gelukkig bleven we deze keer droog. Heel de dag hebben we tussen de eilandjes doorgevaren en zijn we op mooie verlaten strandjes wezen zwemmen.Die avond hebben we met de eigenaar van het hostal (n Argentijn) een barbeque georganiseerd , met de bijbehorende flinke biefstukken natuurlijk. Het was een gezellig avondje

Laughing
Nog een paar daagjes hier en dan gaan we op naar Uruguay waar we kerst gaan vieren (op het strand). En daarna naar Buenos Aires voor oud&nieuw. Na dit brengen we jullie weer op de hoogte.

De voorbereidingen van de bijna traditie geworden nieuwjaars-duik zijn alweer in volle gang horen we (super). . Helaas zijn we er dit jaar niet bij maar toch spring ik hier ergens het water in 1 januari , al is het in een fontijn!

We kijken er wel stiekum een beetje naar uit om jullie dalijk allemaal weer te zien en dat jullie als we terug zijn 22 jan. s`avonds in de bar zijn.. Dan zulle we d`r weer s een drinke!

Groetjes Kim&Maikel

Rian

Ha die Kim en Maikel,

jullie ,moeten je meer vervelen dan gaat de tijd niet zo snel..zegge ze... want voor je het weet is het alweer de 22e jan.
heerlijk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's zijn de moeite waard,
mijn eerste half jaar zit er ook al weer bijna op,
geniet er samen nog volop van,
alvast fijne feestdagen,
lieve groetjes,
Rian

Natascha

Wauw wat een verhaal weer!! Echt grappig om te lezen dat jullie overal van die lieve mensen tegenkomen die jullie ophalen en gezellige dingen mee gaan doen. Dan missen jullie ons niet zo ;-)

Ga nu nog even de foto's bewonderen en dan ben ik weer helemaal op de hoogte!!

Cocktail & bier ze daar nog!!

Natascha

Jep, foto's zijn ook absoluut de moeite waard!!

Maikel, ik zie wel dat jij net zo bruin terugkomt als ikke destijds. Maar geen zorgen, wit is het nieuwe bruin heb ik pas ergens gelezen ;-)

Wimke

Ha vakantiegangers/wereldreizigers!
Niet normaal die verhalen van jullie. Ongelooflijk hoe mooi het is en hoe gaaf jullie het samen hebben. Dat is pas genieten.
Ben blij dat je dat trapke niet hebt hoeven te tegelen, wat een werk.
Hier is het inderdaad pokke-weer, die nieuwjaarsduik daar zal een stuk aangenamer zijn!

Heel veel plezier nog en de 22e zullen we er zeker zen om weer eens un pint met de buurman en buurvrouw te pakken. Het is maar stil zonder jullie en de gezelligheid missen we zeker. Komt goed over een maand. Geniet ervan.

groeten,
Tieske, Neeltje & Wimke

Twan en Ellen

het ziet er weer geweldig uit inderdaad! We lezen wel dat jullie jezelf ook steeds leuker gaan vinden......god, mitch, bloempje.....poeh poeh! Dat wordt dadelijk in het Mariahoutse weer zo de kop ingedrukt hoor, haha!
Door al dat gewandel en maar 2x per dag eten (geen succes hé Kim!) zijn jullie dadelijk helemaal afgetraind man. Dat wordt trouwens ook weer zo verholpen met de nodige biertjes en wijntjes. Aan de andere kant kunnen jullie dadelijk nóg slechter tegen de drank dan eerst, dat wordt overnachten in de bar mensen! Ik kom jullie de 23e wel wakker maken.....

Verder geen nieuws hier, as usual! We mailen zaterdag wel he Kimmie?!
We zien het volgende verhaal in januari dan wel verschijnen. Alvast een geweldige kerst en oud & nieuw op het strand (aaah jaloers als wij bij de kachel zitten!). En in Schevingen zal wit inderdaad wel het nieuwe bruin zijn. Ik denk ook dat kippenvel dan in de mode is!

dikke kus van ons!

Dennis

Reken maar dat we er een paar gaan drinken! Ik noteer alvast: 12 caiperinha's, 3 flessen rood uit Mendoza, met als hapjes cheviche en een lap bife de chorizo (voor Maikel en mij).

Wat komt het stoom weer uit de oren om dit allemaal te lezen1 Het wordt nu echt niet leuk meer! Zijn jullie ook al uitgereisd of mag er nog wel een paar maanden tegenaan? In ieder geval veel fun in Uruguay met de Kerst!

Groeten,
Dennis.

art

jaja al die zonnige verhalen terwijl hier de dakpannen eraf vriezen. echt gruwlijk dat KUT WEER hier. het is dat ik moet werken maar als het enigzins kon ging ik alleen voor de nieuwjaarsduik al naar jullie toe zal wel koud worden heb ik zo'n vermoeden. verder wel weer mooi al die verhalen in dat ZONNIGE brazilie. kijk ook weer uit naar 22 januarie kunnen we weer een ouderwets avondje bar doen.veel plezier nog samen en we zien elkaar weer snel weer.

groetjes art en lieke

Oma van den Biggelaar

Beste Kime en Maikel,

Ik heb jullie al lang niet meer gezien, maar zo kan ik toch ook een beetje meekijken. Dat vind ik wel mooi.
Het gaat werkelijk overal naar toe.

Jullie zijn nu al lang weg en ik vraag me af of jullie nog wel terug willen komen.
Hier is het nu erg wit allemaal; alles ligt onder de sneeuw.
Ik hoop dat jullie verder een mooie reis zult hebben. Ik wens jullie hele fijne feestdagen waar je ook maar bent en een heel goed nieuwjaar.

Natuurlijk wens ik jullie vooral toe dat je gezond weer naar huis komt.

Groetjes,
Oma

Debby, Paul en Bart

Maikel en Kim net als iedereen lezen we vol bewondering jullie berichten. Echt geweldig. Jullie zijn al weer een hele tijd weg.... wat gaat het toch snel.

Hier is het op dit moment erg koud en glad.... niet echt gezellig.

Alvast hele fijne feestdagen! Dit zal ook wel heel anders zijn dan normaal.

Groetjes van ons

Twan en Ellen

BIJ ONS LIGT SERIEUS EEN HALVE METER SNEEUW!!!
Dit even ter info, zodat jullie nog extra moeten/kunnen genieten van het laatste maandje daar. Wij zijn (op dit moment) totaal niet jaloers ofzo!

Maar in ieder geval een hele fijne kerst, met de bbq erbij! Alvast een goed oud en nieuw! Maikel, we denken aan je als we bij -20 de stinkende Noordzee in duiken.... volgend jaar gaan we weer samen!

De volgende mail in 2011 waarschijnlijk....
dikke kus van ons