maikelenkim.reismee.nl

Gekleurde bergen en schitterende watervallen!

Heeeej!

Daar zijn we dan weer...Als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle felicitaties, kaartjes en zelfs kadootjes! Echt heel leuk om op je verjaardag toch zoveel van thuis mee te krijgen, had echt het gevoel dat ik jarig was. Al zit ik dan normaal niet in een zwembad bij 30 graden! En even voor de duidelijkheid: heb getallen van 24 tot 31! horen vallen maar ik ben toch echt 29 geworden

Laughing

Ten tweede: we hebben er een nieuw lief nichtje bij: Senna, geboren op 9 november! Verder zit de rest daar ook niet stil...in de tijd dat we weg zijn zijn er alweer verschillende papa en mama geworden! GEFELICITEERD allemaal...

Wij zijn op dit moment in Rio de Janeiro, wow, wat een geweldige gave stad! Maar eerst willen we nog iets over Salta en de afgelopen 2 weken vertellen waar we bij het vorige verhaal gebleven waren... Want Salta is ook zeker de moeite waard. Vandaar dat we daar ook ongeveer 2 weken zijn geweest! Na Bolivia wilden we even wat rust, en op deze plek zouden Henk en Nelly de 10e aankomen.We hadden dus alvast wat voorwerk gedaan om de beste restaurantjes en terrasjes te zoeken. Volop keus daar.Maar een daarvan was wel ons favoriet, verschillende dingen hebben we getest. Bijv. een parilla met vlees. Dat is een soort van grill die ze op de tafel zetten met eigenlijk alles van de koe (klinkt lekker?). Maar dan ook ECHT alles van de koe, zoals niertjes/lever/zwezerik/darm/bloedworst. Gelukkig hadden we een lekkere fles wijn om het weg te spoelen...En daarna hebben we het weer bij de overheerlijke beef de chorizo en saladebar (kims favoriet, alles op het bordje en husselen maar) gehouden.

Toen was het zover, paps en mams kwamen aan in Salta, super! We hebben genoten van de 2 weken luxe hotels met zwembaden, master suites en zelfs jacuzzi´s!!!, maar vooral van de gezellige avondjes samen. Toch weer wat anders om na 4 maanden eens te luisteren naar andere praat als alleen van elkaar (niet dat we uitgepraat zijn hoor...)

Maar we hebben niet stilgezeten natuurlijk. Salta heeft een supermooie omgeving vol verre uitzichten, cactussen en bergen. Met onze eigen gehuurde auto gingen we dit alles bewonderen. Via Cachi zijn we naar Tilcara en Purmamarca gegaan en vanuit daar weer terug naar Salta. Onderweg kwamen we langs rustige dorpjes, heel mooi tussen de bergen en de tijd staat er nog stil. We kwamen verschillende gaucho´s tegen, mannen te paard. Een morgen zijn we al vroeg opgestaan omdat we de zonsopkomst wilden zien bij de Quebrada de Humahuaca (berg met 7 kleuren). Om 5 uur waren we op weg, alleen jammer dat het zo mistig was dat je amper een hand voor ogen kon zien..Dus ook de beroemde berg zagen we niet, laat staan de 7 kleuren! Wel kwamen we bij een zouvlakte uit, blijft bijzonder en de weg alleen al was supermooi. Gelukkig klaarde het later wat op en gingen we nog even terug. Maar goed ook, het was een grote verrassing wat we daar zagen. Vanaf de weg zag je de berg al, maar er liep ook een weg achterdoor waar de ene naar de andere fantastische berg uit opdook. En die kleuren, onbeschrijflijk (zie de foto´s!).

Na Salta was het tijd voor de Iguazu watervallen. Terecht als een wonder benoemd! We hebben de Argentijnse en de Braziliaanse kant gezien. Net als bij alle andere `moet je gezien hebben` dingen was het erg toeristisch. Er was zelfs een heel park omheen gebouwd, deed me weer aan de Efteling denken. Maar het is ook zo mooi..zo groots (75 watervallen bij elkaar). Om een goede indruk te kunnen krijgen van de kracht en grootte van de watervallen kun je mee in een boot om ze van dichtbij te zien. Doen we! We hebben er alleen niks van gezien, zo hard komt het water naar beneden gedenderd. Maar we hebben het wel gevoeld:we waren zeiknat, menigeen onder ons misschien ook wel van angst...

Undecided
. De Argentijnse kant noemen ze ook wel `het podium`. De dag later was het tijd voor `het balkon`. Weer een heel ander zicht op het inmense water..

De laatste 2 dagen voordat Henk en Nelly weer terug zouden vliegen hadden we niks op de planning. Heerlijk aan het zwembad gelegen met een lekkere Braziliaanse Caipirinha. Ook hebben we nog een reservaat voor vogels bezocht dat zich in de jungle bevindt. Bedreigde diersoorten en vogels die achtergelaten zijn na een kort bestaan als huisdier worden hier opgevangen. Was heel bijzonder om te zien, zoveel mooie vogels in alle soorten, maten en kleuren. Maar de tucan blijft toch wel een van de mooiste.. Schijnbaar liepen Nelly en ik als een kip zonder kop rond want Henk en Maikel hadden zelfs een grote aap gezien in de bosjes (wij niet) en ik stond met mn voet op een enorme (enorm in Zuid-Amerikaanse begrippen!) kever zonder het te zien of te voelen. Toen ik hem zag: `gadverdamme`... maar hij leeft nog zij Nelly, dat vond ik misschien nog wel erger.. Een van de favorieten van Henk en Maikel was de kolibrie, ze konden er wel uren naar lopen zoeken en kijken. Over vreemde vogels gesproken..

Toen was het weer tijd om afscheid te nemen, we hebben 2 heeerlijke weken gehad. Bedankt voor jullie komst en gezelligheid!

Tenslotte, er worden zoveel vragen op ons afgevuurd. Tijd om er een paar te beantwoorden:

- Wat we missen qua eten Menno: Maikel mist een grote Griekse schotel en we missen de etentjes samen

- Het Inca-museum in Sucre hebben we niet bezocht maar wel het MAAM museum in Salta. Daar liggen 3 kinderen opgebaard die lang, lang geleden achtergelaten zijn op de hoogste berg van Zuid-Amerika, om de goden te eren. Door de hoogte en kou zijn ze nog vrijwel intact gebleven. Elke 3 maanden wordt er een ander kindje `tentoongesteld`. Best akelig om die zo te kunnen zien... Saxaywaman niet gezien voor zover we weten..

Surprised

- Voice of Holland ken ik nie, maar las wel dat Gorden vond dat er maar vals gezongen werd?

- Wat vind ik van de Argentijnse mannen? Ze zijn langer dan de Peruaanse en Boliviaanse mannen... Verder heb ik hier nu vooral de Braziliaanse mannen mogen bewonderen

Cool

- Ik ben nog niet naar de kapper geweest, Maikel wel. Door een schattige echte `mannelijke` kapper is hij netjes in een scheiding geknipt

Sealed

- Kerst wordt hier zeker gevierd. Sinds een week staan de kerstbomen en schijnen er lichtjes. Jammer dat de chocoladeletters en pepernoten overgeslagen worden...

Dat was het voor zover, wij gaan nog verder genieten van Rio.

Twan en Ellen

Wow, vette foto's foto's weer zeg!! Mooi die watervallen en dieren!
Haha Kimmie, ik dacht ook dat je 30 zou worden! Gelukkig, kunnen we volgend jaar toch nog een bord in de tuin knallen. Je hebt de (handmade) halve Sarah ook al gemist, een pronkstuk echt waar! En vóór maart moet de volgende af zijn, sorry Vonnie......

Afgezien van de kids die overal uit schieten, hebben we eigenlijk niets nieuws te vertellen na de laatste mail.
Alleen dat wij dan wel heel veel chocolade en pepernoten aan het kanen zijn, fijn zeg die Sint! Ik zal wel wat voor je bewaren, smaken in januari nog prima!

Nog veel plezier in exotic Rio en tot mails!

xxx

Kayano

Hee ome maikel en tante kim
Kei skon wir die foto,s en het verhaal ik heurde van ons vader da die andere verhalen ok kei vet waren
Maar verder lig ik hier ma wa te brabbelen en min box vol te schijten en te wachten op wir zun skon verhaal veul plezie en geniet er maar van

Mazzel kayano

Ward en Maike

Jee Kim, weer een jaartje erbij. Wat gaaf om dit nu daar te vieren!Nog van harte.
Geweldig mooie foto's.....Geniet er nog maar goed van!

Veel liefs vanuit het koude Nederland (is ok moi) van ons!

Gijs

Maikel en Kim!

Aan al jullie verhalen te lezen hebben jullie een super trip, gaaf om de foto's te zien en de verhalen te lezen. Echter lopen ook wij tegen het einde van het jaar aan en zullen de Unox mutsen en handschoenen maar weer uit de tas halen om de koude zee in scheveningen in te duiken. ( Maikel ) zijn jullie bijna op plaats van bestemming voor de duik? en wanneer kan ik de foto verwachten?

Nog heel veel plezier en tot 2011. Gr Gijs

Dennis

Jammer dat de pepernoten overgeslagen worden!!?? Holy shit, ik zou ALLE PEPERNOTEN VAN BRABANT ERVOOR OVER HEBBEN om nu aan de caiparinha te zitten met jullie! Het is hier met oostenwind gevoelsmatig min 10 en die Sint is nog niet eens weg!
Kortom: we zijn weer in het kwadraat jaloers en ik moet veel te diep graven om iets te bedenken wat hier aan de hand is... Jullie missen dus niets! Geniet daar in Rio en Maik: denk aan de volgende bife de chorizo aan mij! (zucht...)

Groeten van Den the Bosch!

Colin en Susan

Hi,

De Niagara Falls die wij in augustus gezien hebben waren erg mooi en indrukwekkend, maar jullie watervallen overtreffen het toch wel! Erg gaaf die foto's!
Wel lekker dat jullie pa en ma effe langs gekomen zijn, dan hoor je ook is een keer vertrouwde praat.

Geniet er nog maar effe lekker van want voor je het weet zit je hier weer in dit koude kikkerlandje, waar het toch zo'n 35 graden kouder is dan bij jullie!!

Gr. Colin en Susan

neeltje

hallo lieve mensen,

wauw weer echt wauw!!
prachtige foto's!
kim nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag we pakken er een op jou (ik wel water of een sapje of zo, is ook lekker??!!)
wat zal het fijn zijn dat jullie pap en mam zijn geweest!
nou geniet ze weer samen he!

dikke kus neeltje en haar mannen natuurlijk xxx

Ellen

Hallo hallo, via deze weg wilde ik even Roel en Mieke eraan herinneren dat wij bijna klaar zijn voor de jaarlijkse surprise avond! Nog even en we zijn er, staat de wijn al koud?? Doe mij maar een roseetje.......zonder boobytraps aub!!!

Afgelopen weekend was weer zeer geslaagd....Peer werd zaterdag 51 dus heeft iedereen uitgebreid mee kunnen vieren. Hij (wie niet eigenlijk?) stond weer in zijn blote bast met de Pianoman, dus dan weten jullie het wel! Aan het einde van de avond leek het wel of ALLE glazen op de grond genseuveld waren.
De zondag was iets minder helaas.... Maar toch nog verwend door de Sint. Die gelukkig weer terug in Spanje is nu, want de pepernoten komen me de strot uit! Ik heb er ZEKER nog over in januari, geen nood Kimmie!

Dikke kus, en de groetjes van Twanneman die zijn maat enorm mist!
xxxx

Linda Jansen

Hallo! Super om jullie avontuur zo mee te kunnen lezen! Prachtige foto's, echt om jaloers op te worden :)
Ik wens jullie nog prachtige weken en natuurlijk gezellige feestdagen.

Groetjes Linda (afdeling radiologie :) )

een berichtje voor 'ik schrijf',
wat een kanjer en een topwijf!
Helaas heet ik ook geen Jose,
maar ben wel erg blij met de gekregen rose!
We hebben nu al naar een nieuw boobytrap-vrij onderkomen gezocht,
dus met wat rose hebben jullie het toch goed afgekocht!
Ik zal er mee op jullie klinken,
en de volgende keer kom je maar binnen om wat te drinken!

Twan en Ellen

Heey moatjes,
we hebben weer een leuk weekend achter de rug! En jullie?? Vrijdag zijn we wezen boogie-woogie'en in Lunenburg, erg gezellig maar erg druk. We hebben op de terugweg een keer of 4 moeten stoppen want het ging niet zo goed met Natas..... maar ze heeft maar 1x gekotst, haha! Misschien lag het wel aan de rijkunsten van Loes???
Zaterdag heeft volgens mij iedereen de kerstboom gezet en zijn we met de meiden naar de kerstmarkt gegaan. Vette tegenvaller qua kraampjes, maar we hebben ons goed vermaakt in het cafe met flink wat wijn en eten. Nog wel een sieradenparty aan huis gescoord, helaas net op 21 januari Kimmie..... dus misschien moet je maar een vluchtje eerder boeken? Wij zitten dan bij Lieke!! En daarna nog afgepilst in de bar.
Zondag als afsluiter gaan wokken, dus je hoort het.... ideaal weekend!!! We hadden Martijn en Aniek nog gezien bij de wok, en die houden 22 januari ook alvast in de planning om naar de bar te komen. Weer een leuke avond in het verschiet.....altijd goed!

Verder heb ik (Ellen) een kei vet nieuw kapsel, haha! Alleen Twan vind er niks aan, moet even wennen denk ik....hoop ik..... het is asymmetrische boblijn geworden en pikzwart!

En nu is het stilletjes wachten tot deze week voorbij gaat en dan knallen we er zaterdag tegenaan met de surprise! We houden je op de hoogte Kimmie!

Jullie kaartje hebben we trouwens ook (eindelijk) goed ontvangen!! Zijn die adressen toch niet voor niets geweest he, haha. Kei leuk om iets te horen!

Verder geen nieuws, we mailen volgende week wel weer een weekend update.
Nog veel plezier daar, kus van ons

Natascha

Bedankt Ellen, voor het werelkundig maken van mijn belevingen afgelopen weekend.... Maar inderdaad, het was erg gezellig!

Jahoe, 22 januari komt al in zicht! Dan hebben we er weer een extra party animal bij. Ow en inderdaad Kim, ik vind rode wijn errug lekker! Mooi dat jij dat hebt leren drinken. Eens kijken of ik Freddy ook zo ver kan krijgen....

Alvast fijne kerstdagen gewenst mocht ik het anders vergeten!! Jullie een cocktail in de zon, wij een glühwein in de sneeuw!

You're welcome!!!

Fam. v. Dommelen

Hallo Maikel en Kim,
Bedankt voor de mooie kaart, en wat is het leuk om jullie verhaal weer te lezen en de mooie foto's te zien. wij wensen jullie ook hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. geniet er nog maar fijn van.
groetjes Ome Theo, tante Jet, Sanne en Loes

ilse en bennie

Hoi Maikel en Kim!

Bedankt voor het kaartje!
Leuk dat jullie daaraan denken.
Er zal vast nog wel een tripje komen om te gaan vissen.

Daarna hebben we inderdaad, als het goed is, geen tijd meer, want dan moeten we bouwen!

Jullie ook nog hele fijne dagen daar en tot volgend jaar!!

Groetjes Bennie en Ilse