maikelenkim.reismee.nl

walvissen in puerto-lopez

Hola amigos....

Alles ok in Holland, beetje nat hadden we gehoord. Nou, hier is het lekker vertoeven in Puerto Lopez aan de Ecuadoriaanse zuidkust. Dit was eigenlijk niet de planning maar omdat we misschien in Argentinië de walvissen mislopen hebben we besloten om ze hier te gaan bewonderen.

Toen we in het noorden van Peru waren zijn we met de nachtbus via Piura naar Guayaquil gereisd. 11 Uur in een bus. Dat is nog niet zo´n probleem met redelijk luxe bussen maar wel als je naast iemand zit die de bus doormidden aan het zagen is (en nee, dat waren we niet zelf)! Daar een paar daagjes gerelaxed in een fijn hostel. Toen zijn we naar Puerto Lopez gegaan. Ook deze busreis was niet helemaal wat we ervan gedacht hadden. We dachten dat we de beste zitplaatsen hadden, fijn vooraan met veel beenruimte. Totdat we onderweg waren en de bus stopte om er nog dubbel zoveel passagiers in te proppen. Weg beenruimte, kinderen op schoot en oksels onder je neus....Eenmaal hier aangekomen was dit alles alweer snel vergeten. Veel cocktailbarretjes en gezellige strandtentjes. hier hebben we het er even lekker van genomen... een paar daagjes rust en maandag de zee opgegaan, om de bultruggen die hier van juni tot september hun kalf komen baren te gaan bewonderen...wat is dat ongeloofelijk mooi om die beesten van zo dichtbij in wild te zien . Ze zijn zo groot en mooi ,echt super....en dat op mijn verjaardag..het mooiste kado wat ik ooit gekregen heb... daarna zijn we doorgevaren naar isla de la plata (de kleine galapagos) .Hier hebben we bluefoot boobies,nasca boobies, zeeschilpadden en andere bijzondere dieren gezien super mooi.. Op de terugweg mantarays zien springen en in de verte nog een paar walvissen...het was zo indrukwekkend dat we hebben besloten om morgen weer te gaan.

Maar nu met een kleinere boot. Op aanraden van mensen uit beek en donk.. die we gistere avond ontmoet hebben, toen ik een ecuadoriaan aant leren was hoe je 'kustwacht' zegt . Dat hoorde een kerel die hier was voor de bruiloft van z,n broer....en hij bleek uit beek en donk te komen en hoorde mijn accent. Het werd een lange avond met veel bierkes t was heeeeel gezellig... t was vanmorgen half 6 toen we ons hutje opzochten..

Hopelijk gaat alles goed met jullie, we houden jullie op de hoogte en de fotos volgen...

Groetjes Kim en Maikel

Carl en Loes

Wowoowowow dat lijkt ons pas mooi!!!
Hey Maikel ben jij jarig ja? Proficiat he, namens ons uit het verre Nederland.
Hier nog 2 daagjes en dan hebben wij eindelijk vakantie!! poeh poeh nog ff doorzetten en dan naar indonesie!
Groeten ons

Roy en Ingrid

Wat een super verjaardagskado, gefeliciteerd! Das vast het meest originele kado ever of niet??
Geweldige foto's ook. Erg grappig dat toch bijna overal Brabanders te vinden zijn!

xx vanuit Gemert

Super!

Lieve maatjes,

Wat een waanzinnig gave foto's! En wat een ervaringen toch weer..... Fijn dat je verjaardag zo onvergeetelijk is geweest Maikel!En nog een mooie taart erbij ook :)
Niet normaal zeg, dat je daar mensen uit B&D tegen komt hahahah.... ken ik ze?
De hutjes zijn gewoon net zo mooi als op de site die je me liet zien Kimmie!

Wij beginnen een beetje jaloers te worden ;-)
We kijken alweer uit naar de volgende verhalen/foto's!

Geniet!!!

Liefs Mike en Lin xxx

PS. Kimmie; vond het zo fijn je gesproken te hebben!!!!

Erik & Ilse

Hee ha!

Gaaf zeg om die verhalen te lezen en de foto's te zien! Echt geweldig!
Wij zijn net terug uit een tropisch en zonovergoten (not) Belgie, de foto´s daarvan zijn helaas niet zo indrukwekkend en spectaculair als die van jullie (tenzij je snel onder de indruk raakt van een foto van ons Martijn met zijn nieuwe regenlaarzen in een verse regenplas....)
Heel veel plezier met jullie nieuwe, aankomende avonturen. Ook daar graag weer verhalen en foto´s van!

Liefs,
Erik, Ilse & Martijn

eef, jochem en de augurk

He mikeeey, gefeliciflapstaart nog! Taart zag er goed uit! Zelf gebakken, Kim? Vast wel mijn keukenprinsesje.. Echt leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben gedaan en dat het zo leuk is allemaal. Nou geniet er nog maar lekker van, jullie hebben het verdiend na al dat werken en sparen. Voor mij is het ook bijna zo ver, bijna met mijn billen op Ibiza, ben al aan het aftellen..
Met de augurk alles goed, na Ibiza weet ik wat het gaat worden: een meid of een vent! Spannend!
Have fun en een dikke kus!!

roy linda rick en sanne

Haaaaa, Wat geweldig, al die mooie dingen die jullie meemaken en zien. Een super ervaring die jullie nooit zullen vergeten. Jullie schrijven ook zo leuk, krijg je meteen goeie zin van en natuurlijk worden wij ook een beetje jaloers. Geniet ervan. Groetjes en een dikke kus van rick en sanne.

roel en mieke.

Ja wij zien het dat je'n hele fijne verjaardag gehad hebt,Kim over 'n paar maandjes ben jij aan de beurd, doe het maar alvast in de ideen box, wat jij wil zien...En ik zie wel jullie doen gewoon zelf de was....zal daar ook zo droog zijn Leuk huisje hebben jullie daar nog een meertje erbij en klaar zijn jullie Mooie foto's van die vis . Leuk zeg dat je daar ook mensen uit laarbeek tegen komt. ik was trouwens even naar die bruiloft gegaan had je dat ook weer even gezien. die naam van die vogel ik denk je hebt het over de broer van willy maar die vogel heet gewoon jan van gent..... dat zegt ons pap teminste Echt zo'n hollandse naam voor 'n buiten lander......... nou maikel en kim grt van ons xxxx

Robert, Linds en ukkepuk

Hola amigos,

Cómo estas? Aqui muy bien!

Zoals jullie zien zijn we weer terug uit Spanje. We hebben genoten van een laatste vakantie als man en vrouw en nog geen pap en mam! Het weer was niet altijd even geweldig, maar we hebben lekker gerelaxed.

Maikel, had je de 23e onze sms nog gehad of niet? Zo niet, dan bij deze alsnog van harte gefeliciteerd! We hoeven je niet te vragen of je een leuke dag hebt gehad..wat een geweldig cadeau zeg!

Echt superleuk om te lezen over jullie avonturen. We zijn wel een beetje jaloers hoor, maar zeker apetrots dat jullie droom in vervulling gaat! Zo te lezen en zien vergaat het jullie goed daar en genieten jullie met volle teugen.

Hier gaat het ook allemaal goed. Nog 2 dagen vrij en dan weer aan het werk. Voor mij begint wel meteen weer het aftellen..nog 5 weken zwoegen en dan verlof!
M'n buik groeit z'n best en binnenin is er volop leven in de brouwerij.
Gisteren naar de verloskundige geweest. Onze uk groeit goed, maar ligt nu opeens in stuitligging na al die tijd in hoofdligging gelegen te hebben.. Hopelijk draait het dus nog, anders moet ik naar de gynaecoloog! Over 4 weken wordt daarom nogmaals een echo gemaakt en dan zien we wel weer verder..
Ik voel me in ieder geval nog steeds kiplekker en Robert kan niet wachten tot het zover is!

Zo, genoeg voor vandaag! We zien jullie nieuwe avonturen wel weer verschijnen!

Adios!

Gr. Robert, Linds en ukkepuk

P.s. Bedankt voor het lieve kaartje. Het was een leuke verrassing toen we terug kwamen uit Spanje!

Peter

Hallo Maikel en Kim,

Wat leuk om jullie zo te volgen via deze site.
Wel een goed idee om er ook foto's bij te plaatsen, de meeste mensen in Mariahout weten niet hoe mantarays of een walvis eruit zien.
Zo jullie verhalen te lezen komen jullie nog te kort aan die 6 maanden, zoveel willen jullie nog zien.
Maar ik zou het prettig vinden als je er in januari weer bij bent in het stadion. De enige die ik tot nu toe gezien heb zijn Stan en John (retteket naar beterbed)
en Bil zit nog aan de andere kant van jullie in Suriname.
Erik moest de laatste 2 keer thuis blijven want hij had oppas dienst. Het enige voordeel is wel dat ik nu geen half glas bier in me nek krijg.
Heel veel plzier nog daaro samen met Kim, en ik blijf jullie volgen.

Groeten uit Zeist
Guido en Peter

Fredje & Natas

Hi Maikel & Kim,

Het heeft even geduurd, maar eindelijk een reactie van ons.... Vakantie zit er weer op (Thailand was top!) en alles weer gewoon, dus net even flink bij gelezen.

Het is in elk geval duidelijk dat jullie je niet vervelen. Hadden we ook niet verwacht. Jeetje, wat een verhalen al en wat een hoop mee gemaakt! Die foto's van die viskes, echt te mooi!

Een paar daagjes te laat, maarre Maikel nog van harte! Zo te zien heb je in elk geval je taart niet hoeven missen en ook het cadeau was niet mis ;-)

Denk dat nu snel duidelijk gaat worden dat jullie echt wel even weg zijn. Is toch een stuk stiller zo he. En Maikel, Freddy mist je al met 't werk hoor. Die heeft z'n eerste dag er weer op zitten en is toch wel raar na al die zo zonder jou in de kantine.

Genieten, genieten, genieten! Maar zo te lezen hoeft dat eigenlijk niet meer vermeld te worden. De cockails en biertjes gaan er nog steeds prima in. Kim, houd je ook je borrels een beetje op pijl?! Dan kunnen we gewoon op dezelfde voet verder straks.

Have fun en we lezen jullie avonturen vanzelf weer!

Dikke kussen van ons!

Debby, Paul & Bart

Ha Maikel en Kim,

de foto's en verhalen zijn echt super... ziet er echt goed uit. Ben jaloers.
Ben erg benieuwd naar de verhalen die nog komen maar die zullen ook niet mis zijn.
Hier gaat alles goed. Bart is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden.
Heel veel plezier en geniet van deze super reis. We houden de site goed in de gaten.

Paul is nu flink aan het oefenen bij de bosduvels, zodat hij je bij kan houden!!!...!!

Groetjes van ons

elle koppens (schoonmaak elkerliek)

ha Kim

wat een leuke verhalen allemaal, wat zien jullie veel,
geweldig !!!
geniet er beide nog enorm van , en leg alles vast op foto's en video, dit is een ervaring voor heel je leven...
heel veel groetjes en liefs elle koppens

Dirk, Birgit en Jade

Hoi Maikel en Kim,

Jullie foto's en verhalen zijn echt indrukwekkend!
Wij hebben zelf walvissen gezien in Canada en op de Azoren, maar vergeleken bij jullie hebben we alleen maar een paar bulten in water gezien...met af en toe een staart.
Wij wensen jullie nog heel veel plezier toe, maar dat moet zeker lukken!
Groeten uit Mariahout van Dirk, Birgit en Jade

Francka en Peter

Hallo Kim en Maikel,

Het is en blijft heel bijzonder om jullie reis- en overlevingsverhalen te volgen. Heel speciaal om dat zo allemaal in detail te volgen en met de foto's erbij is het dan net of je over jullie schouders mee kunt kijken.
Vandaag bij oma van den Biggelaar al jullie verhalen - of althans en groot gedeelte ervan - en ook de meest foto's nog eens laten zien. Leuk om dan naar haar reactie te luisteren. Zou ook voor jullie interessant zijn.
Wij wensen jullie nog heel veel plezier op jullie verdere reis, hele fijne feestdagen in Uruguay en dan goed het nieuwe jaar in in Argentinië.

Hartelijke groeten van ons beiden,

Francka en Peter

ans uit deurne

hey die kim en maikel
hele fijne kerstdagen in de zon!! en een goed 2011.
geniet er nog van, groeten uit een vol gesneeuwd deurne.

groetjes ans