maikelenkim.reismee.nl

Cowboys, mummies en indianen!

Zo, daar zijn we dan weer, heeft eventjes geduurd maar dan heb je ook wat (te vertellen)! Hier gaat allesprima.Ondertussen zijn we Ecuador weer uit en terug in Peru. Na Puerto Lopez zijn we via Cuenca en Vilcabamba de grens naar Peru over gegaan. We zijn nu in Tarapoto, een supergezellig en warmjunglestadje. Afgelopen dagen een tour gedaan rond Chachapoyas wat ik zo ga vertellen.

Maar eerst even in het kort wat ¨highlights¨ en antwoord op jullie vragen:

- De grens over was een heel gedoe. We hebben in een dag inveel verschillende voertuigen gezeten: bus, open rammelbus, taxi, motortaxi, taxi, motortaxi. Bij de grens van het ene naar het andere loketje. Ook hier houden ze van moeilijk doen met briefjes: In de winkel zeg jeeersttegen iemand wat je wil hebben, vervolgens krijg je een briefje met de prijs erop. Daarmee ga je naar de kassa, je rekent af, krijgt een bon met stempel waarmee je weer terug kan naar diezelfde iemand die het voor je uit het rek pakt!

- In Cuenca kwamen we in een leuk festival terecht met dans en muziek. Alleen sin (zonder) alcohol! Wie bedenkt dat nou? Dus de dag erna op zondag wilden we lekker gaan eten met een wijntje, biertje erbij. Blijkt dat er op zondag geen alcohol geschonken mag worden! Uiteindelijk wist Maikel een ober te vinden in een barretje die stiekem bier schonk in een theemok!

- Je wordt prima vermaakt tijdens een busrit met (harde, foute,drukke)muziek, films (bv Baby´s Day Out!), bingo, en als je geluk hebt alles tegelijk!

- Het Spaans gaat steeds beter. Alleen dacht ik voor 2 (dos) dollar een ontbijtje geregeld te hebben, bleek 12 (doce) te zijn! Beginnersfoutje.....

- We zijn elkaar nog steeds niet beu, al eten we nooit samen maar dat komt omdat altijd de een het eten al op heeft voordat de ander het krijgt.

Terug naarChachapoyas: een rustig stadje in het noorden van Peru met veel dingen te zien in de omgeving. Maikel ging alvast dingen regelen voor onze volgende (jungle!)tocht en ik zou dit gaan regelen. Dus natuurlijk wisten we precies (!?) waar we aan begonnen.. 4 Dagen met een gids op pad.

De eerste dag samen met een Engelse jongen en gids in de auto gestapt onderweg naar Karajia. Een stuk lopen en toen kwamen we in een keer uit bij oude Inca huizen, steil tegen een berg opgebouwd, ook veel tekeningen en vormen in de wand van dieren en mensen.Daarna naar een andere plek met 6 sarcofagen waar mummies in zitten ook tegen een bergwand. Daarboven liggen schedels van mensenen botten. Erg indrukwekkend,hoe hebben ze dat allemaal voor elkaar gekregen? S´avonds sliepen we in een berghut bij een mooie vallei.

De tweede dag liepen we 8 uur door deze Vallei de Belen en een stuk regenwoud. Een lange maar mooie wandeltocht, met onderweg veel verschillende vogels en vlinders. En ook weer oude ruïnes midden in de bossen. We konden het goed vinden met de Engelse jongen, die als hobby vissen had! Dus je kan wel raden waar het 4 dagen over gegaan is....De gids was erg leuk en had veel geduld om ons Spaans te leren. We sliepen in een dorpje waar de tijd nog stil staat. Een telefoon voor het hele dorp en een tol voor de kinderen om mee te spelen.

Dag 3, te paard....Toen wist ik waarom de gids bij het informatiecentrum het steeds over avontura, avontura had over deze trip! Het was niet gewoon een tocht over vlakke weg. Nee, de paarden moesten steil de berg op, over modder, stenen, riviertjes etc. Met ons op de rug ja. Maikel bleek een echte cowboy maar ik vond het doodeng. De uitzichten schenen geweldig te zijn, ik heb alleen de hoeven van het paard gezien...

Dag 4, naar Kuelap! Een oude ruïnestad, nog niet ontdekt door het massatoerisme als Machu Picchu maar daarom juist supermooi! (niks te veel gezegd Maai en Dennis!). Moeilijk op foto vast te leggen hoe groot en indrukwekkendhet is maar we hebben een poging gedaan..

We hadden hier nog wel weken kunnen blijven, maar het volgende avontuur roept al! Vandaag en morgen even relaxen en ons voorbereiden op een week in de jungle....Weer een grens om te verleggen!

Bedankt voor alle reacties en lieve, leuke mailtjes. We vinden het super om te lezen hoe het met jullie gaat.

Liefs Maikel en Kim!

Twan en Ellen

Heey, we zijn echt jaloers als we dit zo lezen. Wat zien jullie toch veel zo.... echt heel erg gaaf!
Wij hebben afgelopen zaterdag de vriendendag gehad. Dit was ook errug leuk, en we hadden supermooi weer! We deden Wie is de Terrorist? De aangepaste versie op Wie is de Mol aangezien het 11 september was. Maikel, jij was een goeie terrorist geweest hoor! Menno (maar het was niet zijn idee zegt ie zelf.....tuuuurlijk) had natuurlijk nog even een opblaas geval geregeld met water en zeep waar de mannen even op uit konden kuren. Dus voor iedereen een geslaagde dag met veel spellen, lol, friet, bier, wijntjes en uiteraard een vuurkorf erbij! Als de foto's op internet staan, laten we het wel even weten.
Dit was waarschijnlijk ook meteen de laatste dag met mooi weer, want ze geven alleen nog maar regen aan. Dus een stuk minder gezelligheid in de straat!

Hoe gaat het eigenlijk met jullie stoppen met roken?? Natas en Nonja zijn het nog steeds aan het volhouden, moeilijk moeilijk vooral met al die feestjes in het vooruitschiet maar dat komt wel goed!

We houden jullie op de hoogte van de verdere nieuwtjes! Volgende week vrijdag MMVrouwenavond dus dan hebben we weer roddels en rare dingen te vertellen, haha!
Tot snel amigos! xxxx

Erik & Ilse

Hoe gaan jullie nog ooit wennen als jullie weer terug in Nederland zijn? Zitten wij allemaal mutserig binnen te zitten omdat het buiten zo koud is en er verder nergens nix te beleven valt.....komen jullie thuis met gave verhalen over ontdekkingsreizen, barre tochten en late nachten.....dat wordt nog wat! Volgens mij ga je dit dan heel erg missen!

Maar goed, we hebben jullie wel gemist op de vriendendag! Er is helemaal niemand gewond geraakt, er is geen ruzie geweest, er is nix kapot gegaan.....mmmm, zet je wel aan het denken he! ;o)

Veel plezier, en tot het volgende verhaal!
Kus

Freddy & Natascha

Hey Avonturiers!

Afgelopen weekend hadden we het er nog met Wim & Neeltje over, dat het weer tijd was voor een verhaal en zie hier...

Het was het wachten weer waard. Ik zie je al helemaal zitten op je paard Kim. Heb een beetje een deja vu met die keer bij Lira vast gespietst op het hek ;-)

Zo te lezen zorgen jullie er wel voor dat jullie bij terugkomst niet ineens stijl achterover slaan van een pilsje. Bier in een mok, 't moet niet gekker worden! Maar inderdaad, bij een lekker etentje is een pilsje of wijntje nooit weg natuurlijk.

Hier alles z'n gangetje eigenlijk. Gewoon werken en op z'n tijd weekend vieren met hier en daar een gezellig feestje. Wij komen onze tijd wel door dus. Niet te tippen aan wat jullie mee maken, maar verschil moet er zijn natuurlijk...

menno en harem

hee maik en kim

wat een verhalen dian ziet het al helemaal voor zich,twee echte cowboys op een paard leuk dat je nou steeds meer verhalen krijgt die je later nog eens terug kan lezen .

nou vriendendag zit er weer op ( poe poe) misten alleen een musketier maar dat halen we wel weer in,
en even voor de duidelijkheid het was echt echt echt niet alleen mijn idee van dat water spel(maar ze hadden niks ander dus moesten maar roeien met de riemen die we hadden ik had het ook graag anders gezien (ellen)
al met al was het een leuke dag flink gesport

en s,avond nog een heerlijke masage met een volle fles
body lotion van ellen heerlijk

nou volgend jaar zullen we maar weer samen boeven

nou maikel en kim

nog veel plezier en geniet ervan

menno en harem

gert

Kim.. Als jij alleen de hoeven van het paard hebt gezien bof je wel als nou net dat paard een jongetje is ;)!!!
Doet me denken aan het paardje bij ons tegenover!

Nou mopjes, super om jullie avonturen te lezen! Ben stiekem wel een beetje jaloers!
Heb eigenlijk zoveel te vertellen.. Ja ben weer in de Jumbo geweest... Maar die verhalen kunnen natuurlijk niet tippen aan die van jullie!

Het enige wat ik wil zeggen is: geniet ervan en natuurlijk ook van elkaar!

heeeeeeele dikke kus van mij voor jullie

dirk en kim

Hoi kim en maikel,

Vette verhalen, toch wel een beetje jaloers op jullie!! Hier alles goed, Kim groeit volop, kan er echt nier meer omheen, over 7 weken begint ons avontuur!!!

dike kus Dirk, Kim en Dirk Jr.

Debby

Ha Maikel & Kim,

even ontsnappen aan het werk, heb net jullie verhaal gelezen... net als iedereen vind ik het erg indrukwekkend. Klinkt super! Ben echt jaloers.

Tegen de tijd dat jullie terug zijn dan hebben jullie het Spaans helemaal onder de knie.. dan kan je overal afbieden!

Nog een hele fijne reis geniet ervan en we houden de verhalen in de gaten.

Groetjes ook van Paul en Bart

Debby

Nachtdiensten Elkerliek!

Hee Kim en Maikel

Fijn dat het zo leuk en mooi is!
Wij hebben hier in ieder geval heel veel lol met jullie verhalen!
Geniet er nog van en wij lezen rustig verder!

Thea en Maarten!

mieke & roel

Hoi Maikel en KIm Wij lezen wel weer wat zien jullie toch veel zeg.Wel moeten lachen met je verhaal kim, dat je alles ziet behalve als je op 'n paard zit. ik zie je al zitten. Maar dat onze maikel aan cerveza en elvino kon komen....ook mooi, wat maakt het nou uit 'n glaasje of een theemok smaakkt altijd en ik lees wel tijd zat, zo gaat het bij ons niet he'....nou maikel en kim wij wachten weer op foto's....en veel plezier met de indianen in de jungle van pacaya samira veel liefs pap en mam.

de sintjes

heee rambo in de jungle geen gedoe met briefje zus en loketje zo ,en betalen aan de kassa.
maar tarzan en jane we zyn benieuwd naar jullie jungleverhalen
veel liefs xxxx

Deñis

Hola Kim y Maikel!

Jezus, wat een feest om jullie verhalen te lezen! Heel herkenbaar! Vooral Huaraz en Chachapoyas met Kuelap zijn flashbacks naar good old times. Ik ben heel blij dat jullie daar nu zijn en alles meemaken waar we het zo vaak en veel over hebben gehad! Wat is tot nu toe het mooist? Wat viel tegen (buiten de afdingprestaties van Kim)? Vliegt de tijd niet? Nog meer de-tours gemaakt die niet op de planning stonden?

Hier missen jullie niets. De herfst sluipt naderbij, er wordt gevoetbald en weer veel te hard gewerkt. Denk niet teveel aan ons, maar geniet jullie kont eraf!

Groeten,
Dennis (en Maaike!)

Mike en Lin

Heey maatjes,

Wij hebben ons koffertje gepakt :) Zitten klaar om te vertrekken naar de 30 graden :-)))

We zijn ontzettend benieuwd naar jullie geweldige jungle ervaringen! En hopen die ook te lezen als we weer terug zijn!

Dikke kus van ons!

Ellen

haha Menno, ik lees nu pas je reactie..... ik vond onze massage ook errug lekker!!!
Volgend jaar laat ik het ravotten weer aan Maikel over, no problemo!

ties wim en neeltje

ha buurtjes,

wat een geweldige verhalen zeg en ook zo leuk geschreven dat t super leuk is om te lezen!
ik ben nu al benieuwd naar jullie jungle verhalen en foto's en of je daar wel alcohol kan krijgen? hihi
hier gaat alles zijn gangetje onze ties is een flinke beer aan t worden.
En t is rustig in de buurt, jullie zijn weg en onze andere buurman is ook op vakantie. maar een paar x in de week horen we geluid langs ons want dan word er flink gepoetst of t gras word gemaaid bij jullie!
ik heb eigenlijk geen sappige nieuwtjes.

nou geniet ze maar weer samen maar dat lukt jullie wel!

heel veel liefs van de buurtjes xx

Natas

Back from the jungle en dus weer hoog tijd voor een spannende story!!

Kom maar op met die spectaculaire foto's en verhalen... Wij zijn weer benieuwd met z'n allen!

art en lieke

dag matties

eindelijk ben ik er achter hoe ik hier bij uit kwam.
Echt super die verhalen van jullie, zo te horen zijn jullie helemaal in je nopjes. Wel jammer dat ik moet vertellen dat ons clubje het niet zo geweldig doet op dit moment. wel stil zo zonder jou maikie, maar mag wel zeggen dat iedereen op tijd mee gaat naar de aftrap voor een biertje, dus als je terug bent kunnen we op tijd gaan. verder gaat alles zijn gangetje hier gewoon werken en in het weekend een biertje. dit weekend lijkt wel leuk te gaan worden een grote tent op het plein met vrijdag een soort van houseparty en zaterdag een hollandse avond met natuurlijk onze vriend carlos dus zal wel weer een gezellige boel worden. moest van lieke zeggen dat de vrouwen avond zonder kim een stuk rustiger was( en de kroegen klaagde dat er niet zoveel gedronken was) ja wat wil je zonder ons drankorgel kim. Hoop binnenkort weer een spannend verhaal van jullie te mogen lezen.
Heel veel plezier daar nog en een hele dikke kus van ons.