maikelenkim.reismee.nl

Het avontuur van Pacaya-Samiria

Hallo beste vrienden,

Daar zijn we weer, nu vanuit de amazone in peru.. Hopelijk gaat alles goed met jullie,met ons in iedergeval wel. We vinden het leuk om jullie reacties en verhalen te lezen via mail en de site..Ga zo door...

We zijn net terug van onze jungle-tocht door Pacaya-Samiria, en het was helemaal geweldig! Het was een ervaring om nooit te vergeten (ook de gidsen zullen ons nooit vergeten) ,we zouden voor zeven dagen het reservaat ingaan met twee lokale gidsen Javier(26) en Marcus(64) het zijn uiteindelijk elf dagen geworden omdat het zo bijzonder mooi was.. de gidsen wisten echt alles van de planten en dieren , ze hoorden ze, roken ze en zagen ze voordat wij ook maar iets in de gaten hadden... we hebben veel gezien : papagaaien ,apen ,tucans , grijze en roze rivierdolfijnen, luiaards,krokodillen ,tapirs ,reuze otters ,tarantulas en vanalles en nog wat. Ook heel veel verschillende insecten (grote en kleine) hebben ons vermaakt, zo waren de vuurvliegen s'avonds heel bijzonder, ook de stekende en bijtende insecten waren bijzonder, zoals mieren van 4cm die door je broek heen steken (matje matje) die doen zeer!..

We sliepen buiten op matrasjes onder een muskietennetje ,heel aangenaam allemaal. We visten in de rivier voor het eten, hebben veel piranhas gevangen met tanden als scheermesjes. We aten elke dag verse vis met rijst en bananen,een keer hebben we een soort jungle-kip gegeten die aangevallen was door een roofdier en het waarschijnlijk toch niet zou halen .S'nachts gingen we de boot (uitgeholde boomstam) in om krokodillen te zoeken , de kleintjes kon je vast houden en de grote konden je opeten , heel spannend allemaal. Overdag zaten we veel in de kano waarvanuit je de meeste dieren kon zien, soms gingen we te voet de jungle in om dieren en medicinale planten te zoeken , ookde reuze oerbomen waren een mooi gezicht..

We mochten ook helpen met roeien in de kano (uitgeholde boomstam). en dat deden we dan ook altijd.. tot op een dag we stroomopwaarts moesten en ik wel even mee zou helpen .. Het was zwaar, en net zoals de voorste gids zette ik af op een boomstronk in het water, waarbij ik mijn evenwicht verloor, met als gevolg dat het hele zaakje kapseizde.. het enige en de enige die nog in de boot zat was Kim.. al onze spullen, het eten, de gidsen en ikzelf lagen in de rivier waar ook krokodillen van acht meter wonen... We zijn wat spullen kwijt en de camera is kapot, maar onze foto's op de memory-stick zijn gelukkig nog intact... Na verschillende dingen achterna gezwommen te hebben en de kano leeg gehoosd hebben zijn we naar de kant gevaren om alles in het zonnetje te leggen voor te drogen.. We hebben er nog de hele avond om gelachen...en ik heb het goed gemaakt door nog wat grote piranhas te vangen voor het avond eten..

Na elf dagen jungle , een wel verdiende douche en schone klerengingen we zoals gebruikelijk het zaakje omdraaien : wij hebben de gidsen geleerd hoe je bier moet drinken!... heel gezellig was het, waardoor we de boot naar Tarapoto miste en nog vele uren moesten vertoeven aan de oever van de amazone, onze gidsen waren zo dronken dat ze niet meer konden lopen (watjes). Uiteindelijk tochde boot op richting Tarapoto waar we lekker schommelend in onze hangmatjes in slaap zijn gevallen... Dit is een hele leuke manier van reizen op zo'n vrachtschip vol koeien ,kippen ,papagaaien en andere goederen.. Op het bovendek zijn allemaal plaatsen waar je je hangmat op kunt hangen, het is er heerlijk slapen.. Een paar keer per dag slaat de scheeps-kok met zijn pollepel tegen de trap, dan kun je met je bakje in de rij gaan staan om een portie rijst met kip te krijgen.... De mensen op de boot zijn allemaal heel aardig en willen alles van je weten ...Na ongeveer 14 uur kwamen we in Yurimaguas aan waar we wat hebben gegeten en vervolgens een taxi hebben gepakt naar Tarapoto.

Vanuit Tarapoto gaan we terug naar Lima om wat inkopen te doen (nieuwe camera) en daarna onze reis te vervolgen richting Machu-piccu . Ook zullen we in Lima foto's op de site zetten van ons vorige avontuur...

Groetjes aan iedereen en we missen jullie wel een beetje

Kim en Maikel

Danielle

Jeetje wat een avonturen weer!! Klinkt allemaal supergoed (behalve de verdronken spullen en een spartelpartijtje tussen de kroks ;-)
Succes met de reis naar Lima!
groetjes
Daan

Alma

Dit klink toch in 1 woord echt allemaal geweldig.
En kimmie volgens mij heb je nu wel bewezen dat jij, reizend met een camera niet zo goed samen gaan:-)

Heel veel plezier,

Dikke kus Alma

Twan en Ellen

Haha Maikel, dacht jij dat je weer even in het openlucht theater was toen je met kano en al in het water bonjourde?
Kim, GEFELICITEERD dat je het dit keer droog gehouden hebt! Je bent ineens een heel ander mens geworden lijkt wel......

Maar erg leuk om te lezen allemaal. Klinkt geweldig avontuurlijk dat reizen van jullie. Fijn dat het zo goed gaat!
We houden contact! Dikke kus van ons

Erik & Ilse

Ola,

Jeetje Maikel, dat jij hélemaal naar Peru moet om dan uiteindelijk toch daadwerkelijk een vis te vangen! Heb je er bewijzen van, of liggen die in het water?
Wel vet dat het dan meteen piranhas waren, die heb je hier niet in 'de knaal'.
Hee, klinkt weer heel gaaf allemaal! Echte avonturen! Daar kunnen wij dus met geen mogelijkheid tegenop!
Geniet er nog maar heel erg veel van, pas goed op elkaar......en wij missen jullie ook!

Kus
Erik, Ilse & Martijn

Rian

Ha die Kim en Maikel,

wat een geweldige verhalen allemaal, heftig met krokodillen en piranhas, ben benieuwd naar jullie volgend avontuur.
Wat is het hier dan een saaie boel, al hoef ik me voorlopig ook niet te vervelen, maar ik ben wel jaloers, veel reisplezier , samen genieten,

lieve groetjes,
Rian

Bart en Christine

Tarantulas, krokodillen, stekende en bijtende insecten, mieren van 4 cm die DOOR je broek heen steken, zwemmen met piranhas...
HOE'ST?!!? Hebben jullie stalen zenuwen ofzo?!!
Ik heb gisteravond nog een mot met slagtanden en een 'dikke' vette spin met wel zeker.. uhh.. 100 harige poten gezien... en dat was spannend genoeg!
Wat een avonturen...
Nog veel plezier stelletje stoere bofkonten!
Groetjes, Christine en Bart

neeltje

nou nou wat een verhaal weer!
ik krijg daar wel echt de rillingen van als ik er aan denk dat ik in het water zou liggen met die krokodillen, bah!
jij ff blij kim dat je het droog hebt gehouden!
en jij maikel jij bent een held dat je ook nog spulletjes probeert te redden uit t water ik zou zo snel als ik kon zorgen dat ik weer in die kano zat!
het was weer een verhaal om van te smullen in ieder geval, ga zo door jullie samen want wij genieten er ook van om dit te lezen!
groetjes neeltje en haar 2 mannen xx

Carl en Loes

Hey Kim en Maikel,

Wat een gave avonturen, we zouden zo willen ruilen!!
Echt geweldig.
ennu complimenten Kim, dat je al die mannen uit de boot hebt gewerkt.
Hier gaat alles zijn gangetje.
p.s. hebben ons huis verkocht!!
en missen jullie ook wel een beetje

Groeten Carl en Loes

menno en harem

hee maik en kim

lachen man dat is in een woord gewoon genieten dus super , pirhana,s dat is wat anders dan met wat bolies karpers vangen , maikel heb je niet toen je in het water lag met je blote hand even een krokodil gevangen is lekker voor op het vuur en kim super dat je in de boot bent blijven zitten . mooi dat de veel geleerd hebt maar zeker mooi dat je hun toch ook weer wat bijgebracht hebt met je bier drinken ( weer de mannen van de jongens onderscheiden) we missen julie ook vooral zaterdagmidag even biertje doen.

nou veel plezier en tot het volgende verhaal

groet

menno en harem

Roy en Ingrid

It's AMAZING Mike! Jullie maken het daar wel weer mee! En dat jij, Kim toch in de boot bent blijven zitten, had natuurlijk ook heel goed andersom kunnen zijn hè... Zit hier achter m'n computer in de subtropische vermarmingslucht met een beker chinese tomatensoep in buitenlandse sferen te komen en ik moet zeggen, lukt me aardig.. Jullie gaan nog maar ff lekker door met jullie crocodile Dundee avonturen dan gaan wij komende zondag ook een avontuur aan, nl. haaientanden zoeken op het strand!
Geniet weer van jullie volgende reis en goed om te horen dat het alcoholpercentage toch nog een beetje op peil blijft hè (je zou het toch verleerd zijn na een half jaar, kan niet de bedoeling zijn hè!)
Tot het volgende verslag, hebben er weer zin in!

Groetjesssssss

Roy en Ingrid

gerdi

Heej lieve Kim en Maikel,

Wat is dat toch met jou en foto-camera's? had hem maar om je nek gehangen ;) (grapje van jullie pap)
Nee misschien zijn "wegwerp" camera's gewoon meer iets voor jullie.. Was dat meteen goed gekomen in die kano! Kim zat je mascara er nog wel op ;)?
Heb net jullie foto's zitten bekijken. Wat zien jullie er goed uit zeg! Maar Maikel wat doet dat touw om jouw nek? Haha grapje wanne!
Nou mopjes, ik mis jullie toch ook wel. Ben zo jaloers als ik jullie verhalen lees en geniet ook echt van jullie manier van schrijven. Super!

Hoorde van jullie pap dat zij jullie komen opzoeken! EN MIJ WORDT NIETS GEVRAAGD?!!

Ga maar lekker door met genieten, wel uitkijken en dan lees ik het snel wel weer!

dikke kus gerdi en natuurlijk ook van Hein en Jade!

Theo & Jet

Hi beste ondekkingsreizigers, fantastisch mooie foto's.
En wat een luxe hebben jullie toch tijdens deze reis......
Leuk om te lezen en te zien in wat voor 'n totaal andere wereld je daaro zit.
geniet er maar van, maar kijk wel uit voor de wilde dieren..... Groetjes

Ellen

Haha Kimmie, moest erg lachen om je mail dat je nu WEER ergens terecht bent gekomen waar ze een alcoholloos weekend hebben! Het lijkt wel of iemand jullie iets wil zeggen, de AA misschien??
Geen nood!!! Ik sla wel een extra voorraadje in, zodat jullie tegen 110 kunnen drinken bij het eerste bezoekje aan ons in Hollandia! Of ik geef je 1 wijntje, en dan raap ik je wel op.......
tot mails amigos! xxx

maria v/d heuvel

Hoi Maikel en Kim veul plezier kiek goed oit .
Hou Doe de Moeder van Wim v/d Heuvel .
Mariahout

Miranda Klaus

Hoi Maikel en Kim,

Ik kreeg vandaag van ons pap en mam, jullie site. En ik moet zeggen zit vol bewondering en met veel kippevel naar jullie verhalen en foto's te kijken. Wat gaaf dat jullie dit allemaal mee mogen maken. Nog heel veel plezier en ik zal de site nu in de gaten blijven houden, om jullie verhalen en foto"s te mogen bewonderen.

Liefs Miranda en ome Albert en tante Elly

dini en marieke

ha maikel en kim
normaal komen we op het werk niet uit op jullie site, dit valt onder porno! tenminste dat geeft de computer aan als we het proberen. Maar nu is het ons gelukt!
We zitten samen aan de balie jullie belevenissen te lezen en zijn eigenlijk stik jaloers!
Wat hebben jullie het goed, wat schrijven jullie leuk en wat genieten jullie toch!
nog heel veel plezier samen
dikke X ons

Karin v Gompel (klv-opl)

Hallo Kim en Maikel,

Geweldig om jullie zo te mogen volgen, wat moet deze reis voor jullie een geweldige levenservaring zijn.
Alle mensen uit de klv-groep zijn geslaagd, dus Kim: jij hoort daar volgend jaar ook zeer zeker bij.
Maar voor nu: verder met jullie reis.Succes ermee!

Groetjes,
Karin v Gompel

Colin en Susan

He Maikel en Kim,

Wij zijn wel erg benieuwd naar alle flora&fauna foto's van dit avontuur! Jullie hebben echt een super vakantie!
Colin een haai gevangen, Maikel pirana's, dat karper vissen zal voor jullie straks wel erg saai zijn. Misschien moeten jullie een andere hobby zoeken: Merlijn vissen?

We kijken uit naar jullie volgende avontuur!

Liefs, Colin en Susan

Dirk, Birgit en Jade

Hoi Maikel en Kim,

Na nog een verhaal van jullie worden wij opnieuw weer wat jaloers.
Maar ik moet ook zeggen dat ik dat echt niet zou durven in de jungle, stelletje bikkels!
Al die beesten, alles lijkt te bijten of te steken, ik krijg al kippenvel als ik een tarantulaspin zie achter glas in de dierentuin...
Geniet ervan!
Groeten van Dirk, Birgit en Jade Verhoeven

Lindsay

zoo ik ben ook onder mn steen uit gekomen hoor!! (schaam schaam)

Maar wat een leuke verhalen allemaal!! en zo grappig beschreven!!! en echt top dat jullie het zo naar jullie zin hebben overal!! Ben niet zo heel goed in uitgebreid reageren dus houd het ook maar kort!!

Nog heel veel plezier en lekker blijven genieten, maar dat kan niet anders dan helemaal goed komen!!!

Dikke kus Lindsay

Ellen

Sorry Maikel en Kim, we hadden zo'n mega grote zwerfsteen op Lins geflikkerd. Maar, ze heeft de uitweg gevonden!!!!
Haha Lins, wat ben je toch ook een smurf....

In Marywood verder alles oke....en bij jullie? Het wordt weer tijd voor een nieuw verhaal en spetterende foto's!

Verder zijn we met de meiden al in volle gang voor de surprise. Echt jammer dat je die mist Kim. Die houden we trouwens weer bij jullie thuis, hebben we democratisch besloten. Dat leek ons wel makkelijk!
Ik zal je verdere details nog wel eens mailen, want die aasgieren hopen natuurlijk dat ik nu iets laat vallen, jammer skaapies!

tot snel weer, dikke kus!

IK SCRIJF.

IK DENK "T NIE !!!!!!!!!!!

Frank de Reus

Hoi Maikel en Kim,

Dat klinkt allemaal heel indrukwekkend! Veel indrukken en mooie dingen!

Ook de foto's zijn erg mooi om terug te zien. Ga zo door, geniet ervan, want ondertussen vliegt de tijd voorbij en zijn jullie zo weer in het Mariahoutse.

Groetjes Frank

Ellen

Zijn roel en mieke (alias ik schrijf??) bang dat ze puin moeten ruimen na ons avondje??? En terecht dat ze bang zijn, hahahaha

maikel

ons mam bedoeld dat de surprise-avond ook wel bij hun thuis mag... haha

IK SCHRIJF

ER LIGGEN DAAR, BOBBY TRAPS,

STRIKKEN-VOETKLEMMEN EN BERENKLAUWEN.

SUprice.

Ellen

Als het Maikel lukt om met zijn zatte hoofd de boobytraps te omzeilen, lukt dat ons zeker wel!!!
We zien jullie dan!