maikelenkim.reismee.nl

Van Peru naar Bolivia

Ook wij zijn weer uit ons holletje gekropen na een paar relaxte dagen in Copacabanaaan het Lake Titicaca (Bolivia!). Maar waar waren we gebleven, oja, de jungle! Daarna zijn we naar Lima gegaan (30 uur naast een Peruaans menneke met ADHD, wat op het eind van de rit zelfs bij ons op schoot klom..!). We hadden gezworen hier nooit meer terug te komen na de eerste keer maar toch was het heerlijk om een weekendje omringd te zijn door lekkere restaurantjes, Burger King en andere luxe! De enige luxe die we niet hadden was een lekker glaasje wijn. Dat weekend waren er verkiezingen en dat was de reden omin heel Peru geen alcohol te schenken.Achja, zo erg is het nou ookweer niet dachten we. Gaan wemooi naar een peña toe(typisch Peruaanse dans en muziekshow), alleen wist te taxichauffeur het niet te vinden. Na 1,5 uur rondrijden dan toch gevonden, was het dicht!Net als het volgende restaurant waar we naartoe reden..Maar gelukkig was daar nog de Chili´s, een heerlijk mexicaans fastfood restaurant, waarvan ze in NL ook maar snel een vestiging vanmoeten openen!

Ook maakten we in Lima plannenvoor het volgende: Machu Picchu. Eerstnaar Cuscogegaan (22 uur hobbelen), een hele mooie stad, en daarom ook erg toeristisch. Met als voordeel: veel buitenlandse eettentjes. Toevallig kwamen we langs een Nederlandsrestaurantje, met op de menukaartoa een patatje oorlog (satesaus!!!!!) en kroketten. Dit konden we tochecht niet laten staan. Het was lekker maar toch niet zo als in Nederland....

Toen op naar Ollantaytambo, om vanuit daar op de trein te stappen naar Aguas Callientes. Het dorpje voor Machu Picchu. Erg mooi gelegen tussen de bergen maar helemaal volgepropt met hotels, souvenirswinkeltjesen restaurants.De volgende morgen gingde wekker om 3:00u, hetzou ong 1,5 uur lopen zijnnaar de ingang en we wilden zeker op tijd zijn, voor de drukte.Inhet pikdonker in de regen zijn we aangelopen. Na een half uur kwamen we bij een brug met eenhekervoor. Jammer dat niemand ons gezegd had dat deze pas om 5:00u open ging!! Maar we waren niet de enige die dit niet wisten, al snel volgden er meerbij de brug. Toen de hekken open gingenwas het wedstrijdje wie het eersteboven zou zijn. Daar hebben we niet aanmeegedaan,Maikel was wel als een van de eerste boven (conditie van een jong hertje), ik volgde ietsje later (met mn tong op mn knieën).Het was een pittige maar mooie klim. Gelukkig was ik ook net voor de eerste volle bussen aankwamen boven... En het klinkt cliche maar het was echt superindrukwekkend! Al die ruïnes en dan die ligging tussen de groene bergen, erg mooi!En fijn dat we nog foto´s konden maken zonder alle hordes mensen. Na 3 uur onze ogen uitgekeken te hebben werd het erg heet en druk dus zijn we weer terug gelopen. Niet omdat we zo´n wandelaars zijn geworden maar in Aguas Calientes konden we niet pinnen dus we hadden geen keus, geen geld voor busticket!

Gelukkig hadden we de treintickets vantevoren al gekocht dus dat was geen probleem. En wat een luxe hadden we de terugreis. Zaten helemaal vooraan bij de chauffeur en kregen zelfs wat hapjes voor onderweg (en terecht, het was een 2 uur durige reis!). Het was net de efteling, alleen mochten we niet zelf sturen.

De volgende dag gingen we naar Copacabana (9 uur wiebelen), dat was in ieder geval de planning. Totdat we in Puno over moesten stappen en de bus al weg en/of volwas. We kregen korting op een hotel en nieuwe bustickets voor de volgende dag. Eenmaal aangekomen een hostal gezocht met uitzicht aan het supermooie, helderblauwe meer en hier hebben we 3 dagen NIKS gedaan. Heerlijk!

Nu zijn we ondertussen in Santa Cruz (na 19 uur zitten in eet- en zweetvoetenlucht). Terug in tropische sferen. We zouden eigenlijk naar La Paz gaan, maar toen we daar aankwamen en de drukte zagen van die stad hadden we in 5 minuten besloten om maar gewoon door te rijden. Een goede keus want nu zitten we in een heerlijk hotel met zwembad, weer niks te doen! Het kost hier allemaal echt geen knoop. Gisteren zijn we wezen eten bij een Argentijns restauranten heeft Maikel zijn lekkerste biefstuk ooit gehad , bife de chorizo (wat moet dat dan worden in Argentinië!!). Vanavond gaan we nogmaals proberen wat typische Boliviaanse muziek en dans te bewonderen onder het genot van een hapje en een drankje. Dus maak je over ons maar geen zorgen!

Groetjes aan iedereen entot schrijfs : )

Twan en Ellen

Heey Kimmie en het hertenjong,
we wilden alleen maar even zeggen dat we aan jullie denken! Nog heel veel plezier daar en neem zo'n biefstukje mee!!

Ilse

Heej Ola!

Da's wel efkes heel erg leuk om verhalen en beelden van de andere kant van de wereld mee te krijgen! Ik lig hier in veldhoven en was erg blij dat ik uitzicht had op een rotonde! Kan je nagaan!
Misschien mag ik morgen naar huis, heb ik uitzicht over de kramsvogel.....ook mooi!

Het ziet er echt heel gaaf uit allemaal, en jullie verhalen blijven kei leuk om te lezen!
Geniet er nog maar heel erg van!

Kus

Ward en Maike

Jee jee wat geweldig. Wat maken jullie veel mee en wat genieten jullie. Zelfs van eet en zweetlucht...;)
Blijf genieten dan blijven wij jaloers,haha...

Vele groetjes van ons

maria v/d Heuvel uit Mariahout

Wat een mooi verhaal ik geniet hier echt van en ik hoop dat jullie nog veel van dit soort verhalen gaan schrijven. Veel geluk op jullie reis en tot ziens hou doe .

Robert en Linds

Hee bruur en skonzus kei mooi man geniet ervan daar .
Echt skon allemaal

Groetjes uit het patateland

Bas & Anke

Hola Maikel y Kim,

Cuentos asombrosos y muy buenas fotos. ¿Quién es ese buen fotógrafo?
Es un viaje impresionante. Que lo disfruten!

Adios Bas y Anke

Twan, Esther & Kris

Hey skatjes! Jaja ik heb een beetje tijd gevonden om ook eens achter de computer die geweldige verhalen van jullie te lezen. Wat jullie allemaal zien en meemaken is echt niet normaal. Hier alles goed maar mis je wel hoor. Kan niet wachten om samen een borrel met je te drinken :). Geniet er nog lekker van en ik zal je ff een paar foto's van Kris op de mail zetten. Groetjes aan Maikel!

Dikke kus van ons!

Twan en Anneke

Top om jullie zo een beetje te blijven volgen!
Door die verhalen van jullie beginnen de reiskriebels weer op te spelen.

Geniet er van daar....

Twan en An

Paul

Het is ondertussen alweer een tijdje gelden dat jullie vertrokken zijn. En als ik dit hier allemaal zo lees dat hebben jullie toch alweer het nodige meegemaakt.
Geniet verder van jullie vakantie en kom straks weer veilig en gezond thuis. Geniet vooral met en van elkaar. ;)

Marcel en Yvonne

Hoi Maikel en Kim,

Wat een gave reis maken jullie zeg!! Geniet ervan.. hier in Nederland is het nat en koud! En dat hollandse eten ben je ook snel weer beu als je terug bent!

groetjes Marcel, Yvonne, Tatum en Bent