maikelenkim.reismee.nl

Van uitlaatgassen naar berglucht!

Ola amigos!

Het eerste berichtje vanuit Peru! Het gaat hier prima. Na een lange, vermoeiende vlucht aangekomen in Lima. Gelukkig hadden we het hotel voor die dag al geboekt dus daar hoefden we niet meer over na te denken. Alleen nog maar genieten stond op het menu. En we hebben ons zeker vermaakt, maar dat kwam niet door Lima! Uitlaatgassen en smog kort samengevat. We hebben in 2 dagen tijd wat rondgelopen door het centrum, een ruine bezocht (de tocht ernaartoe was het leukst)en de wijk waar we overnachtten. Dit was alleen een erg toeristische plek met de burger king, kfc en wok naast elkaar. Dus blij dat we gisteren door konden naar Huaraz!

Daar zitten we nu. En dit is echt veeeeeel beter. Een stadje midden in de Andes, maar nog wel met de Peruaanse cultuur met witte bergtoppen op de achtergrond. Het ligt wel op 3km dus het advies is om hier rustig bij te komen en te aclimatiseren. Dat doen we dan ook. Beetje rondlopen, marktje bezoeken (met dode varkens, gevilde kippen, cavias etc), terrasje pikken, hapje eten, tukkie doen. Voor overmorgen hebben we een trekking geboekt van 4 dagen. Samen met een groep van ong 6 pers, gids, ezels die de spullen dragen, kok etc. We slapen in een tent. Het is hier heerlijk weer met een lekker zonnetje overdag dus we hebben er alle vertrouwen in dat het super wordt!

Dingen die we nog moeten leren:

- Spaans: we kunnen vloeiend vragen stellen maar bij het antwoord alleen onnozel kijken.

- Afdingen: waarom krijg ik dit niet geleerd!? De eerste taxi die we aanhielden zei ik tegen Maikel: laat mij maar, ik heb dit vaker gedaan. Bij de vraag (in het spaans!) hoeveel het kostte zei hij: 12. Dus ik zei: 5 (mij zal hij niet hebben!). Dollar? Ja! Deal! Bleek dus toen we gingen rekenen dat 12 sol ong 4 dollar is en ik dus 5 bood!!! Ach ja, het was een gezellige rit, dat scheelt! En voor de rest met overnachting en spullen kopen vinden we het of een goede prijs of de mensen lief die het aanbieden. We zijn er nog maar net dus zullen het wel gaan leren...

Maikel is een tukkie aan het doen (ook het biertje valt op deze hoogte iets zwaarder) dus ga even vragen of ik nog iets toe moet voegen...: Nee, of uuh groetjes en we missen jullie!

Fotos volgen als we uitgevonden hebben hoe dat moet.

Liefs Maikel en Kim

wim en neeltje

wat schrijf je toch leuk, we zitten jullie verhaal met een lach op ons gezicht te lezen! en soms hard gelach (afdingen en bier)
geniet ze!

groetjes en een kus van ties xx

Twan & Esther

Ben blij dat jullie het naar je zin hebben! En Kim dat afdingen leer je nog wel haha. Geniet er maar lekker van met z'n tweeen maar dat komt helemaal goed als ik dit zo lees.

Dikke kus van ons

Erik & Ilse

Ola,

Como esta?
Hier alles muy bien....maar rustig! Iedereen is op vakantie! Daarom extra leuk om iets van jullie te horen uit 'ver weg'.
Geniet van de biertjes en de wandeltocht!

Hajje wanne!

Colin & Susan

Hey Globetrotters,

Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Leuk om die verhalen van jullie te lezen. Blijf dit maar volhouden, dan hoeven we niet meer bij te praten als jullie terug zijn. Dan kunnen we er meteen één (of meerdere) op drinken. haha.

Veel plezier

Groetjes vanuit de States.

eef,jochem&erwt

He Kimmie, well done dat afdingen, zo ken ik je meid ;-) Geniet maar lekker in dat zonnetje want hier is het K-weer! Gister naar Solar geweest, was weer gezellie maar denk dat ik vandaag afhaak als ik naar dat trieste weer buiten kijk :-s
Have fun met de tocht, klinkt goed in ieder geval!
X

rian wijman

Ha die Kim en Maikel,

ik kom net terug van mijn 'Tour de France' helemaal geweldig maar dat kan natuurlijk niet op tegen die reis van jullie, vooral veel genieten samen, goede reis en we houden contact,

lieve groetjes,
Rian

Lin

Maatjes! Wat een geweldig verhaal :)
Heerlijk dat jullie het zo naar de zin hebben daar!
ben erg benieuwd naar huaraz. De foto's zien er al heel goed uit!

geniet!

Liefs Lin x

PS. Kimmie, dat afdingen houden we erin! Echt jij, GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!

marieke v Dijk

Ha die Kim en Maikel,
Wat een verhaal, helemaal geweldig!
Ontzettend moeten lachen!
Fijn dat alles goed gaat, op het afdingen na...
Geniet ervan en succes met de ezels

X Marieke

Ties & Kim

Hey Kim & Maikel!

Fijn dat jullie reis goed is verlopen en super om jullie eerste verhalen te lezen! Het is altijd even wennen in het begin.... ha, ha! Maar dat komt goed, dat weet ik zeker!

Geniet van jullie reis, we zijn benieuwd naar jullie volgende ervaringen!

x ons

Alma

Wat een ervaringen allemaal alweer.
Maar maat ben ervan overtuigd dat je dat afdingen over een half jaar wel geleerd hebt haha

Geniet van jullie reis, en natuurlijk ook van elkaar:-)

X Alma

Twan en Ellen

haha, jullie zijn echt te grappig! Maar klinkt goed hoor, even een trektochtje maken dat de ezels je spullen dragen en Jamie Oliver die meegaat......leuk zo kamperen!
En onnozel kijken kunnen jullie ook bij Nederlandse antwoorden hoor, dus met dat Spaans komt het wel goed.
Succes nog daar, en veel plezier. Kus vanuit de USA, hier gaat het ook super! We wisselen de foto's wel uit, want hier zijn de uitzichten ook spectaculair

xxxx

Karin v Gompel

Hé Kim en Maikel,

Ik heb even op jullie weblog rond gesnuffeld en moet bekennen toch wel de kriebels te krijgen om ook zo'n trip te maken.
Wie weet als onze dames zelfstandig wonen , dat Geert en ik nog veel gaan reizen.
Dit jaar wordt het een weekje naar Overijssel en daar heb ik in ieder geval super veel zin in. Even geen stage en studie, de boeken blijven echt in de kast.
Ik ga genieten v jullie verhalen en wens jullie een super tijd toe !

Groetjes,
Karin v Gompel ( KLV )

Opa van Eijndhoven

Hallo Maiken en Kim,
Maikel van harte proficiat met je .... verjaardag, en Kim ook natuurlijk
Fijn dag jullie het goed maken, en pas goed op elkaar en nog veel plezier.

groetjes Opa

Fam.v.Dommelen

Hallo Maikel en Kim,
Maikel van harte gefeliceteerd met je verjaardag, en Kim ook. wat hebben jullie al veel gezien, erg leuk om jullie verhalen te lezen. Maak er vandaag een speciale dag van, want je verjaardag vieren zo ver weg is ook uniek. Nog heel veel plezier en geniet ervan!
Groetjes Ome Theo, Tante Jet, Sanne en Loes

Mike en Lin

Lang zal ie leven, Lang zal ie leven, Lang zal ie leven in de gloriaaaaaaaaaaa....In de gloooo-riiii-aaaa in de gloooo-rriiii-aaaa!!! Hiep Hiep Hoeraaaaaaaaaaa!!!!

Maikel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een hele mooie dag van samen met Kimmie!

Liefs Mike en Lin!