maikelenkim.reismee.nl

Pinguïns in het zuiden en rode wijn in Mendoza..!

He beste vrienden,

Over een paar daagjes zien we jullie weer en daar hebben we heel veel zin in..! Eerst willen we jullie nog even vertellen hoe het ons vergaan is de laatste drie weken..

Vanuit Buenos Aires zijn we dus in Puerto Madryn terecht gekomen, een kustplaatsje in Patagonië.Het hostal waar we een week zouden verblijven bleek een juiste keus, leuke eigenaar,gezellige gasten(waaronder een losgeslagen Chileense tankcommandant), biertjes en elke avond een heerlijke parilla(BBQ)... kortom een leuke plaats om een van onze laatste weken in Zuid-amerika te verblijven. Puetro-Madryn is de place to be inPatagoniëom wildlife te bewonderen. Daarom hebben we met een ander stel uit Australie en een mooie mens uit South-Carolina een auto gehuurd om de omgeving te gaan verkennen. De volgende morgen heel vroeg aangereden omdat we dan kans zouden hebben om orca,s te kunnen zien, die komen alleen bij hoogtij naar de stranden om de daar in buffetvorm liggende zeeleeuwen van het strand te plukken.. Helaas voor ons, wel een buffet maar geen gasten.. Daarna zijn we naar een klein plaatsje gereden waar we de boot op zijn gegaan om walvissen te zien, het was net buiten het seizoen maar er zouden er nog enkele in de baai aanwezig zijn. Gelukkig hebben we er in Ecuador volop van mogen genieten want hier waren ze allemaal vertrokken. Wel hebben we hier kennis gemaakt met een kolonie grappige pinguïns en een paar duizend zeeleeuwen en zeeolifanten.

Na Puerto Madryn zijn we naar Mendoza gereisd, een reis van 23 uur met de bus maar dat wil voor ons niks meer zeggen. Daar aangekomen, ons hostal opgezocht en kennis gemaakt met de Belgische eigenaar en (heel belangrijk!) de Belgische barman.... We voelden ons er meteen erg thuis en hebben er ook verschillende gezellige avondjes in het barretje doorgebracht met de nodige Belse bierkes.... Maar goed we zijn natuurlijk in Mendoza voor de wijn en de super mooie omgeving in de Andes.. De tweede dag in deze bourgondische stad besloten we met een super fanatieke mountainbiker de Andes in te gaan voor een adembenemende tocht.Die ze: De weg van het jaar noemen, omdat het een weg is met 365 bochten.Het was een spectaculaire tocht met vooral afdalen en dus konden we goed genieten van de uitzichten en overvliegende condors!

De dag erna wat rustig door de stad gewandeld omdat we dedag erna op wijntour zouden gaan.. De Belgische eigenaar (Luc) en tweedooie mutsen uit de US vergezelden ons op dezemooie dag.De bodegaswaar we de wijntjes proefden en uiteindelijk genoten van een super dinertjebevonden zich op een van de mooiste plekjes op aarde(mooi gezegd he!)..Steeds bij het proeven van de wijn zagen we een bakje staan waar je de wijn na het proeven in kon spugen , maar uitspugen is voor mietjes he!... De volgende dag bijkomend van de wijn, ons opgegeven voor de BBQ in het hostel. Die avond was tegelijkertijd het afscheid van de barman Nic , hij zou de volgende morgen naar België vertrekken....Een erg gezellige kereldie wel houdt vaneen pintjen eh...Na deze woeste avond incl. grote blote buiken dans lagen wijbij te komen in de thermaalbaden van Mendoza en Nic de barman total los in de bus richting het vliegveld.. Na een paar hele mooie en gezellige dagen hebben we ook van Mendoza afscheid moeten nemen.. (een echte aanrader voor wie nog ooit van plan is naar Argentinië te gaan)..

Een reis van eenuur door de bergen van de Andes hadden we te gaan voordat we op onze laatste bestemming aan zouden komen , dit zijn er uiteindelijk twaalf geworden door wat strubbelingen op de grens van Chili.. De bus werd letterlijk binnenste buiten gekeerd.Uiteindelijk aangekomen in Quintay, een mooi en rustig kustplaatsje waar we een cabana gehuurd hebben om onze laatste week door te brengen. En ik moet zeggen dat dat erg goed lukt hier tussen de seafood restaurants en de mooie strandjes..

Donderdag gaan we nog voor een nachtje naar Santiago voordat we naar huis vliegen .. We hebben heel veel zin om jullie allemaal weer te zienen te horen hoe het met jullie gaat.. Ik ga nog even een Coronatje bestellen en dan zien we jullie zaterdag!

Groetjes van ons........

Natascha

Ha jullie daar nog ff in het zonnige Zuid Amerika verblijvende mensen!

Men, door die verhalen lijkt het weer hier nog erger en klinkt een goede cocktail met een dikke Argentijnse biefstuk aan het strand wel héél goed!

Maar helaas, wij doen het hier met boerenkool en erwtensoep voorlopig... Gelukkig voor jullie gaat het weer vriezen! Alles beter dan die regen van de afgelopen week. Dat wordt een flinke drop in temperatuur ben ik bang. Maar dan krijg je ook meteen weer helemaal dat NL gevoel terug!

Wederom een skon verhaal! En eindelijk kan het gewoon weer: TOT OVER 3 DAGEN!! Vandaag telt al niet meer mee want die is al begonnen ;-)

We zien jullie zaterdag met ongetwijfeld een lekker biertje, wijntje en borrel d'r bij. Ik ben me in elk geval al aan het voorbereiden op een niet te soepele zondag.

Geniet nog van alles daar en hopelijk zijn jullie niet al te verdrietig bij het afscheid, want jullie gaan natuurlijk ons weer zien!!!

Twan en Ellen

Top weer!!!! Helaas, de reis is bijna ten einde.... voor ons wel fijn om niet telkens meer van die mooie verhalen hoeven te lezen.....
Echt fijn dat jullie het zo super gehad hebben. En gelukkig niet in een zatte bui verdwaald, beroofd of ergens neergeketst! Wie had dat gedacht? Kim niet in ieder geval, haha

Kimmie, dit was de laatste reactie he?! Tot zaterdag maten! Dan pakken we er een paar op en Maikel, slaap maar goed in het vliegtuig want in de bar wordt er niet gepit!

Dikke kus

Jo van Eijndhoven

Maikel en Kim, ook wij hebben genoten van de mooie verhalen en foto´s. Nog en goede reis en tot ziens.

Groetjes.

Wim

Ha buurkes!

wederom skon verhaal, gullie het het skon gehad daar. Fijn om zo in de laatste weken te wennen aan een barman met ontbloot bovenlijf, wie weet heb je daar zaterdag ook kans op haha.

Geniet er nog van de laatste dagen en dan zullen we er zaterdag zeker een enkele op vatten. En ik sluit me bij el en vroenie aan, er wordt niet gepit in de bar!

Groeten,
Wimke

Ilse

Ola,

Klinkt als goeie laatste weken: biertje hier, wijntje daar, nog efkes een BBQ meepikken..... Geniet er nog maar van, hier slaat de sleur er zo weer in!
O, da klinkt ook niet positief, sorry!
Fijn dat jullie het zo gaaf hebben gehad en ook fijn dat jullie weer bijna thuis zijn. Pik nog maar wat laatste stralen zon mee en geniet er nog maar efkes gruwelijk van!

Martijn kan het trouwens al bijna foutloos zeggen: 'PSV Kampioen!'
(papa oefent het ook tot in den treuren voor zaterdag)

Tot héél snel,
Dikke kus van de hele familie!

neeltje

ha buurtjes,

ik zag dat wim al had gereageerd maar ik doe dat ook nog ff!
een hele fijne terugreis en we zijn blij als jullie er weer zijn weer wat leven in de brouwerij (in de straat)
en ja we pakken er zaterdag 1 op ik wel een cola light of zo maar ja.
tot zaterdag lieve mensen

groetjes neeltje en een dikke kus van Ties xxx

Fredje

Zo dat zijn weer veel mooie foto's.
Jullie hebben het echt leuk daar.
Maar dat is hier ook.
dus ik ben ook weer blij dat jullie zaterdag weer hier zijn.

groeten

Mijke

Wat vliegt de tijd zeg, jullie trip zit er al weer ( bijna) op!
Wat een mooie foto's en verhalen weer!
Nog steeds erg gaaf om te lezen/ zien!

Bij deze wens ik jullie een hele goeie terugreis!

Groetjes Mijke

Lin

Lieve maatjes,

Kijk er heeeeeeel erg naar uit om jullie weer te zien!
Nog even een paar uurtjes vliegen en jullie zijn weer terug :-)

Tot morgen:-)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke X

Fredje en Natas

Hey Maikel en kim fijn dat jullie weer thuis zijn.
kunnen we vanavond weer eens op gaan drinken.

gr

ikke

Joehoe!!! Ze zijn er weer!!!!